اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز در ارومیه

همایش بررسی اندیشه‌های عرفانی در شعر امام خمینی برگزار شد

صبح امروز همایش بررسی اندیشه‌های عرفانی در شعر امام خمینی (ره) در ارومیه برگزار شد.

همایش بررسی اندیشه‌های عرفانی در شعر امام خمینی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، صبح امروز همایش بررسی اندیشه‌های عرفانی امام خمینی (ره) از سوی حوزه هنری ارومیه برگزار شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در حاشیه همایش بررسی اندیشه‌های عرفانی در شعر امام خمینی (ره) با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش تبیین جوانب شخصیت جامع امام خمینی بود، اظهار داشت: شخصیت جامع‌الاطراف امام خمینی (ره) جنبه‌های گوناگون علمی، فقهی، سیاسی، عرفانی، اجتماعی و ادبی دارد و تمام این جوانب شخصیت ایشان در همه عرصه‌ها به ویژه در ادبیات عرفانی ما تأثیرگذار بوده است.

علیرضا نوروزی با اشاره به استقبال شعرا، نویسندگان، طلاب و اندیشمندان استان از این همایش، تصریح کرد: شعرا، اندیشمندان و نویسندگان استان و مهمانانی از تهران و شهرهای استان در همایش بررسی اندیشه‌های عرفانی در شعر امام خمینی (ره) شرکت داشتند و به خواندن شعر و ایراد بیاناتی در پیرامون شخصیت امام خمینی پرداختند.

وی افزود: این همایش نخستین همایش در معرفی اندیشه‌های عرفانی امام خمینی در ارومیه بود که با استقبال خوب اهالی شعر، قلم و اندیشه مواجه شد و ما سعی داریم بر حجم چنین برنامه‌های علمی و ادبی و هنری از نظر کمی و کیفی بیفزاییم، چرا که این اقدامات در معرفت افزایی جامعه به ویژه اهل تفکر و هنر بیشتر تأثیر می‌گذارد.

در همایش علمی بررسی اندیشه‌های عرفانی امام خمینی (ره) در ارومیه، دکتر غلامحسین عمرانی استاد دانشگاه، شاعر و عرفان پژوه معاصر به ایراد سخن در تبیین عرفان نظری و عملی بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت.

این پژوهشگر با اشاره به عرفان عملی امام خمینی، گفت: عرفان عملی امام خمینی، پرتوی از سیره عملی اهل بیت (ع) بود.

عمرانی در بیان اهمیت عرفان نظری امام خمینی، گفت: اشعار امام خمینی سرشار از اندیشه‌های عرفانی ایشان و بسیار پرشور و مؤثر است و در شعر معاصر ما حال و هوای معنوی مضاعفی گذاشته است و همچنان پویا است.

انتهای پیام/61001/و20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول