اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

ورامینی‌ها پیروان راستین مکتب 15 خرداد 42 هستند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به حماسه آفرینی وارثان قیام 15 خرداد گفت: ورامینی‌ها 24 خرداد ثابت می‌کنند پیروان راستین مکتب 15 خرداد 42 هستند.

ورامینی‌ها پیروان راستین مکتب 15 خرداد 42 هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی پس از توصیه همگان به تقوای الهی در ادامه بحث عوامل فتنه و انحراف گفت: برخی برای فتنه جویی متشابهات قرآن را تفسیر به رای می‌کنند و از محکمات قرآن فاصله می‌گیرند در حالی که فرمودند «زمانی که در متشابهات دچار مشکل شدید متشابهات را به محکمات عرضه کنید.»

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: اما کسانی که دچار انحراف هستند این کار را نمی‌کنند و به سراغ راهی می‌روند که اساساً از نظر دین و عقل پذیرفتنی نیست و آن از بین بردن حق و حقیقت است.

وی سپس انتخابات را نماد مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: حضور مردم است که نظام اسلامی را سرپا می‌گذارد و انتخابات که امروز در کشور ما برگزار می‌شود بر اساس تدبیر امام راحل به‌وجود آمده است امام فرمودند «رای مردم و حضور مردم تعیین کننده است.» ایشان انتخابات را تجلی مردم‌سالاری دینی بر مبنای نظریه ولایت فقیه دانستند. 

خطیب جمعه امروز ورامین حضور مردم را پشتوانه مستحکم نظام دینی دانست و خاطرنشان کرد: این حضور مردم است که نظام را روی پا نگه داشته و هدف فتنه‌گران و دشمنان فاصله انداختن بین مردم و رهبری است و بنابراین حضور در انتخابات یک وظیفه و تکلیف الهی و دینی است، مراقب باشید با بصیرت و با اخلاص و توکل به خداوند متعال مسیر را به درستی بشناسیم. 

حجت‌الاسلام محمودی خطاب به نامزدهای انتخاباتی با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام (ص) عنوان کرد: اگر کسی لایق تر از شما برای دریافت مسئولیتی در جامعه اسلامی وجود دارد و شما جلوتر از آن حرکت کنید خیانت کردید.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه از رای دهندگان خواست با بصیرت و تحقیق اصلح را انتخاب کنند و در انتخاب خود کارنامه گذشته و امروز افراد را بررسی کنند و افزود: رهبری معظم انقلاب فرمودند «رای یک نفر سرنوشت کشور و شهر وی را رقم می‌زند»، روحیه خدمت و به دور از منفعت طلبی از ویژگی‌هایی است که باید در انتخاب اصلح موثر باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در  ادامه به 14 خرداد سالروز ارتحال امام عظیم‌الشان اشاره کرد و افزود: قرن حاضر هنوز نمی‌فهمد امام راحل چه کرده است، امام بزرگوار احیاگر دین در اوج فریاد دین گریزی بودند و توانستند تمام معادلات مادی را در این دنیای پر از وحشی‌گری بر هم زنند.

وی ادامه داد: خدا را شکر که امروز خلف صالح ایشان امام خامنه‌ای راه و منش امام بزگوار را ادامه می‌دهد.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه حماسه عظیم 15 خرداد سال 42 را مورد اشاره قرار داد و گفت: نیم قرن از آن حماسه بزرگ می‌گذرد و ما امروز در پی تکمیل کردن حماسه سیاسی سال 42 در 24 خرداد 92 هستیم آن روز کفن‌پوشان ورامین مظلومانه و با پای پیاده به سوی تهران حرکت کردند و خون خود را فدا کردند تا امروز ما با سربلندی و افتخار پای صندوق رای حضور یابیم و برای آینده خود تصمیم بگیریم. مردم ورامین در 24 خرداد ثابت می‌کنند پیروان راستین قیام 15 خرداد هستند.

حجت‌الاسلام محمودی از مردم خواست در مراسمات 14 و 15 خرداد مانند همیشه حضور پررنگ پیدا کنند و افزود: همه اقشار اعم از جوانان دانشجویان، اصناف، کارمندان و .... باید دین خود را بهخ امام و شهدا در 14 و 15 خرداد ادا کنند.

خطیب جمعه امروز ورامین در پایان تصریح کرد: 15 خرداد نشان زنده بودن و حیات ما است و حضور پرشور مردم در راهپیمایی 15 خرداد نشان خواهد داد همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده و خواهیم بود.

انتهای پیام/2462/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول