اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

قیام 15 خرداد برای دفاع از مرجعیت و فقاهت بود

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی گفت: قیام 15 خرداد سال 42 برای دفاع از مرجعیت و فقاهت بود که مردم را با شعار یا مرگ یا خمینی به صحنه کشاند.

قیام 15 خرداد برای دفاع از مرجعیت و فقاهت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در همایش سراسری اندیشه روح‌الله در اراک با بیان اینکه راه امام(ره) را می‌توان در ابعاد فقاهت زنده نگه داشت و قرآن کریم، راه نجات را در فقاهت می‌داند، اظهار داشت: امام با تسلط بر فقاهت و پویایی در آن، انقلاب اسلامی را پیروز، قانون اساسی را تایید و اصول مترقی ولایت فقیه را برای همیشه جاویدان ساخت.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه ملت ایران همچنان در پیمودن راه امام ثابت قدم است و هرگز در طی این مسیر، سستی به خود راه نمی‌دهد، بیان کرد: قیام 15 خرداد برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود و حوادث این روز باید بیش از پیش به جامعه به ویژه نسل جوان ارائه شود.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بزرگترین شخصیت قرن حاضر بود که ملت ایران را از ظلم و ستم نجات بخشید، افزود: تا پیش از نهضت امام خمینی(ره) ظلمت و تاریکی و استبداد روح لطیف و عدالتخواه ملت قهرمان ایران را آزرده بود تا اینکه این بزرگ مرد، زندگی سیاسی، اجتماعی و حکومت‌داری بر اساس موازین شرع مقدس را به این ملت هدیه بخشید.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) معنویت، اخلاق و حقوق اسلامی را احیا کرد و سند افتخار و بزرگ قانون اساسی جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی را از خود به یادگار گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به وصیت نامه عبادی سیاسی امام که منبع فیض است اشاره کرد و ادامه داد: در راس همه جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور و میهن اسلامی آسیب نرسد را به یادگار گذاشت.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: امام خمینی(ره) با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی در همه ابعاد و زمینه‌ها، بستر پیشرفت و توسعه را برای همگان فراهم کرد و همه باید قدردان این شخصیت بزرگ باشند و در حفظ ارزش های انقلاب و آرمان‌های امام راحل تلاش کنند.

وی گفت: امام خمینی(ره) با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ظلم و ستم را ریشه‌کن کرد و امروز بر همه ملت واجب است راه این بزرگوار را به درستی ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه بزرگداشت چهاردهم خرداد، حدیث ماندگار عشق ملتی است به امام خود، که بزرگ پرچمدار عدالت و انسانیت در قرون اخیر بوده، اظهار داشت: این همان پرچمی است که امروز توسط مسلمانان منطقه، به تبعیت از ملت مسلمان ما به اهتزاز در آمده است، مسلمانانی که در پی تحقق آرمان‌های والای انسانی ـ اسلامی مکتب سراسر نورانی‌اش به خیابان‌ها ریخته و علیه حکام خودکامه و وابسته به غرب قیام کرده‌اند.

دری نجف‌آبادی افزود: 24 خرداد ماه روز سرنوشت سازی برای کشور است که مردم باید در این روز با حضوری گسترده در انتخابات حضور  یافته و بهترین فرد را برای کشور انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در انتخاب رئیس جمهور به فردی رای دهند که تابع ولایت بوده و پشتیبان و مدیر بسیار خوبی برای کشور و مردم باشد، تصریح کرد:  مردم  باید بهترین فرد را که از هر نظر شایستگی داشته باشد، نقطه نظرات مورد تاکید مقام معظم رهبری را به طور کامل رعایت کند، مصالح و وحدت جامعه را در نظر بگیرد و از اختلاف و تفرقه پرهیز کند را انتخاب کنند.

رئیس جمهور نیز باید ولایت‌مدار، مردم‌دار، خدمتگزار و امانتدار بیت‌المال باشد، ناصح، امین، معلم اخلاق و ادب و خادم به ملت بوده، موقعیت خود را خوب بشناسد و در انجام وظایف محوله با شجاعت، قدرت و بصیرت عمل کند.

انتهای پیام/87003/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول