اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد امر به معروف استان اصفهان خبر داد

اجرای طرح سنجش پوشش کارمندان دولت در استان اصفهان

قائم مقام معاونت اداره‌ها و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان از اجرای طرح سنجش پوشش کارمندان دولت در استان اصفهان خبر داد.

اجرای طرح سنجش پوشش کارمندان دولت در استان اصفهان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد ایرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: طرح سنجش پوشش کارمندان دولت، براساس دستورالعمل وزارت کشور و توسط ستاد احیای مرکز در استان با همکاری استانداری اصفهان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در همه شهرستان‌های استان به صورت محسوس و نامحسوس انجام شده و آمار کارمندان با حجاب برتر و کارمندان بدحجابی که پوشش آنان خلاف عرف اداری و نیاز به تذکر دارند جمع‌آوری شده است.

به گفته وی، بعد از استخراج آمار کارمندان بد حجاب، با رئیس اداره هماهنگ و با رعایت شأن و جایگاه افراد، به آنان تذکر داده می‌شود.

قائم مقام معاونت اداره‌ها و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان همچنین یادآور شد: سال گذشته کارمندانی که از حجاب برتر استفاده کردند مورد تشویق قرار گرفتند. 

ایرجی در ادامه، فضاسازی اداره‌های استان با استفاده از نصب بنر و بروشور و با موضوعات آموزش تذکر لسانی، امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از شیوه‌های متفاوت و رعایت حجاب و عفاف را یکی از فعالیت‌های حوزه معاونت ادارات ستاد احیای استان اعلام و عنوان کرد: این اقدامات در راستای سیاست‌‌های سلبی و ارشادی پیش‌بینی شده صورت می‌گیرد. 

وی افزود: فضاسازی ادارات در 22 شهرستان استان اصفهان باید برای ارباب رجوع قابل رؤیت باشد تا هنگام ورود ارباب رجوع به فضای اداره، فضای آن وی را تشویق به رعایت حجاب کند.

به گفته وی، استفاده از جملات مناسب سلبی برای عدم پذیرش افراد بدحجاب، باعث می‌شود تا ارباب رجوعی که قصد ورود به یک اداره اسلامی را دارد، حداقل‌های حجاب و عفاف را رعایت کند. 

ایرجی متذکر شد: برخی از کارمندان براساس غفلت و یا عدم توجه به قوانین اداری، حجاب مناسبی ندارند که با تذکر لسانی و یا تذکر کتبی به آنها می‌توان از ترویج آن در محیط اداره‌ها جلوگیری کرد.

وی در ادامه از اجرای طرح یادآوران در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با اجرای طرح یادآوران و تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، دانش‌آموزان مدارس در این طرح بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی در کنار بسیج دانش‌آموزی، آموزش‌های فرا گرفته را در بیرون از مدرسه اجرا می‌کنند.

ایرجی در پایان گفت: در طرح یادآوران با عنوان همیاران معروف در آموزش و پرورش، دانش‌آموزان شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر را آموزش می‌بینند تا در گستره وسیع‌تر از مدرسه اجرا کنند.

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول