اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مخالفت پیشکسوتان فوتبال کرمان با حضور تقوی روی نیمکت مس

فارس از مخالفت پیشکسوتان و مربیان فوتبال کرمان با حضور تقوی روی نیمکت مس گزارش می‌دهد.

مخالفت پیشکسوتان فوتبال کرمان با حضور تقوی روی نیمکت مس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، انتشار اخبار و شایعاتی پیرامون انعقاد تفاهمنامه همکاری مسئولان باشگاه صنعت مس کرمان با مجتبی تقوی برای هدایت تیم مس کرمان در سیزدهمین دوره از لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، موجی از اعتراضات و انتقادات اهالی فوتبال، پیشکسوتان و هواداران و مردم استان کرمان را در پی داشته است.

عبدالرشیدی: به نظر من سپردن نیمکت مس به تقوی صحیح نیست

در این بین رضا عبدالرشیدی یکی از مربیان باسابقه فوتبال کرمان در گفت‌وگو با فارس در کرمان با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حضور تقوی روی نیمکت مس کرمان اظهار داشت: در این زمینه هنوز اخبار قطعی مخابره نشده است.

وی افزود: باشگاه صنعت مس در بین تیم‌های متمول و سطح بالای کشورمان قرار دارد، این باشگاه همواره پیش از آغاز مسابقات از سوی مدیران و عوامل باشگاه به عنوان یکی از مدعیان حضور در جمع بالانشینان جدول و کسب سهمیه آسیا مطرح می‌شود، پس تفکرات بزرگ نیازمند مردان بزرگ است.

عبدالرشیدی خاطر نشان کرد: به نظر من اگر این خبر صحت داشته باشد، مس در این فصل از مسابقات با تقوی به مشکل می‌خورد، این مربی تجربه و کارنامه آن‌ چنانی ندارد و در بین تمام مربیان غیربومی که تاکنون به کرمان آمده‌اند، بی‌نام و نشان‌تر است.

این مربی موفق پایه‌های فوتبال استان خاطر نشان کرد: باشگاه در صورت امضای قرارداد با تقوی باید خط مشی و هدف خود را پیش از این امضا همکاری مطرح می‌کرد و برای مردم، هواداران و مربیان و پیشکسوتان فوتبال کرمان ارزش قائل می‌شد به نظر من انتخاب تقوی برای حضور بر روی نیمکت مس انتخاب صحیحی نیست.

عبدالرشیدی عنوان کرد: اگر باشگاه مس برای این فصل از مسابقات به دنبال قرار گرفتن در جمع مدعیان و تیم‌های بالای جدولی است، مسئولان باشگاه می‌توانستند به دنبال گزینه‌های بزرگتری برای نیمکت تیم باشند، مربیانی که موفقیت در لیگ برتر و حضور حداقلی در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه و سوابق خود داشته باشند.

وی با اشاره به انتخاب ابراهیم قاسم‌پور به عنوان سرمربی مس در مسابقات فصل گذشته بیان داشت: وی مربی صاحب نام و یکی از ملی‌پوشان و بزرگان سابق فوتبال کشور بود، اما در کرمان مقبولیت نداشت و همواره حواشی و درگیری‌هایی مابین وی و هواداران و رسانه‌ها وجود داشت و این مسئله سبب اختلافات بزرگتری شد که در نهایت لطمه این اختلافات به تیم رسید و مس در ابتدای فصل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد.

عبدالرشیدی با اشاره به اینکه لیدرها و هواداران دو آتشه مس کرمان به راحتی با انتخاب مجتبی تقوی به عنوان سرمربی مس کنار نخواهند آمد، گفت: چه کسانی در این انتخاب دخیل و تصمیم گیرنده بوده‌اند و کارنامه و سابقه تقوی برای حضور در کرمان کدام است.

عسکری: گزینه‌ای بهتر از لوکا وجود ندارد/  شهبازی قطعا از مس می‌رود

محمدرضا عسکری از دیگر مربیان باسابقه فوتبال کرمان است، مربی جوان و خوش فکری که طی چند ساله گذشته همواره از منتقدان سیاست‌های اعمال شده در باشگاه مس بوده و این بار نیز در قبال انتشار اخبار پیرامون حضور تقوی در مس کرمان موضع سکوت اختیار نکرده و لب به سخن می‌گشاید.

وی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: عده‌ای همه ساله و در مقطع نقل و انتقالات با انجام اقدامات خود و طرح برخی شعارها احساسات و عواطف مردم و هواداران را به بازی می‌گیرند.

این مربی بومی در زمینه حضور تقوی بر روی نیمکت مس کرمان گفت: هنوز اخبار رسمی در این ارتباط منتشر نشده است، اما من از دی ماه سال گذشته به واسطه یکی از دوستانم در تهران از برنامه‌ریزی مسئولان باشگاه برای انجام مذاکرات با تقوی مطلع شدم.

عسکری با بیان اینکه تقوی یک مربی لیگ برتری است، گفت: وی از حضور در کرمان و نشستن بر روی نیمکت مس متضرر نمی‌شود، وی به زبان انگلیسی تسلط دارد و در فدارسیون و برنامه‌های ورزشی دارای نفوذ خوبی است و از سابقه همکاری با شهبازی برخوردار است.

این مربی برجسته فوتبال استان کرمان ابراز داشت: از نظر باشگاه شاید تقوی گزینه خوبی برای حضور در کرمان باشد، اما این گزینه از نظر هواداران، پیشکسوتان و اهالی فوتبال و رسانه گزینه نامناسبی برای مس برای فصل آینده است، هیچ گزینه‌ای بهتر از لوکابوناچیچ برای مس وجود ندارد در واقع این مربی صلاحیت بیشتری نسبت به دیگر گزینه‌ها دارد، لوکا در دو مقطع به مس کرمان آمده و در هر دو مرحله بهترین نتایج و کارنامه را از خود بر جای گذاشته است.

وی به شخصیت خاص مربیان اروپایی اشاره کرد و افزود: لوکا از جمله مربیانی است که نظم و انضباط برایش از همه مسائل مهم‌تر است در واقع او خودخواهانه اختیار تام در همه مسائل فنی و پیرامون تیمش بود و این خواسته به‌جایی است، زیرا محیطی که او در فوتبال اروپا با آن به فوتبال معرفی شده است، این گونه است، اما گویا در فوتبال ما این مسائل از دید برخی حاشیه‌سازی است و همین مسئله موجب می‌شود تا نتوانند شخصیتت را تحمل کنند.

عسکری خطاب به شهبازی گفت: چه ضمانتی وجود دارد تا تقوی در کرمان موفق باشد، اگر وی پس از شش یا هفت دیدار نتایج خوبی نگرفت و به هر دلیلی از تیم اخراج شد، متعهد می‌شوید، میلیون‌ها تومان پولی که حق مربیان و اهالی فوتبال این استان است را به یک مربی ضعیف ندهید و یا همچون شرایط فعلی به دلیل نتایج ضعیف از حساب مربی درصدی را به عنوان جریمه کسر کنید.

وی با بیان اینکه حدود 80 مربی با مدرک A  آسیا در استان کرمان حضور دارند، گفت: همه این مربیان در سطح انتخاب باشگاه هستند، اما بنا به دلایل مختلفی همه ساله و در فصل نقل و انتقالات مربیان دیگری از استان‌های دیگر کرسی هدایت مس را در اختیار خود گرفته و پس از کسب چند نتیجه ضعیف با گرفتن پول‌های هنگفت از این شهر می‌روند.

عسکری ابراز داشت: چرا نباید به مربیان بومی اعتماد شود و به مربیان غیر بومی اعتماد شود، آیا تقوی حاضر است، پس از عقد قرارداد با مس راهی تلویزیون کرمان شده و با تعدادی از مربیان استان مناظره کند، آیا او در قبال نتایج ضعیف احتمالی‌اش به جامعه پاسخگو است و به نظر من اگر کرمانی‌ها از نیروهای خود حمایت می‌کردند، حداقل اکنون یک مربی کرمانی در سطح لیگ برتر فعالیت داشت و به نظر من این مسئله نیز به ضعف مدیریت مرتبط است و مدیران تاکنون از مربیان بومی حمایت لازم را نداشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مطمئن هستم تقوی در مس نتیجه لازم را نمی‌گیرد، گفت: این اعتقاد و یقین به چند مسئله ارتباط دارد، اول اینکه رفتن شهبازی پس از پایان کار سیستم و تشکیلات فعلی و حضور دولت آینده قطعا شهبازی از کرمان و باشگاه مس می‌رود و مدیرعامل بعدی تنها منتظر لغزش سرمربی تیمش است تا کادر فنی ایده‌آل خود را به مس آورد و قطعا مس و تقوی طی یک فصل در حال کاملا خوش‌بینانه نمی‌توانند نتایج مطلوب و ایده‌آل کسب کنند.

عسکری اذعان داشت: قطعا با حضور تقوی در کرمان بومی‌گرایی آن چنان که باید و شاید دنبال نمی‌شود، احتمال حضور بازیکنان غیر بومی درجه دو و سه نیز دور از ذهن نیست و همه این مسائل دست به دست هم می‌دهد تا از هم‌اکنون احتمال خطر را برای تیمی که همه ورزش استان آن را به عنوان چشم و چراغ خود می‌دانند، احساس کنیم و در واقع به همه فوتبالی‌های استان کرمان و اهالی ورزش می‌گویم، خطر در همین نزدیکی است، خطر استرس و تنش‌های فصلی که هنوز آغاز نشده است و در واقع باید عنوان کنم سوء‌تدبیر تصمیم گیرندگان احتمال هر خطری را برای تیم ایجاد می‌کند.

ترک‌زاده: تقوی در کرمان مقبولیت و محبوبیت ندارد

رضا ترک‌زاده از بازیکنان سابق صنعت مس و از مربیان فوتبال استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون انتشار شایعات و اخبار حضور تقوی به عنوان سرمربی مس کرمان گفت: من نیز این اخبار را شنیده‌ام، اگر تقوی به مس آید تیم و باشگاه از این انتخاب متضرر می‌شود.

وی افزود: تقوی مربی کارنامه‌داری نیست و در فوتبال ایران نیز سوابق آن چنانی ندارد، تفاوت وی با مربیان کرمانی در چیست، مس اگر قصد حضور در بین چهار تیم بالای جدول را دارد باید به دنبال مربی کاردانی باشد در غیر این صورت نفراتی چون مهدی محمدی، محمود محمودی‌نیا و اکبر زبردست در بین مربیان این استان حضور دارند که توانایی و شایستگی‌های آنها کمتر از تقوی نیست.

ترک‌زاده خاطر نشان کرد: قطعا با حضور تقوی در کرمان مشکلاتی بین وی و هواداران مس کلید می‌خورد، این اختلافات به باشگاه کشیده می‌شود، تاریخ همه این مسائل را اثبات کرده است، اما تصمیم گیرندگان به این مسئله توجهی نمی‌کنند در صورتی که تقوی گزینه نهایی برای نشستن بر روی نیمکت مس کرمان باشد، مربیان بومی هم سطح وی متضرر می‌شوند.

وی بیان داشت: تیمی که در انتخاب سرمربی ضعیف عمل کند در نهایت در جذب بازیکن نیز عملکرد بهتری ندارد، زیرا بازیکنان در فوتبال امروزی به دنبال گزینه مربی قدرتمند نیز هستند در واقع بازیکن زمانی که قصد انتخاب یک تیم را دارد به مربی و سکان‌دار هدایت تیم هم نیم‌نگاهی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: تقوی در کرمان مقبولیت و محبوبیتی ندارد و مسئولان باشگاه باید پیش از هر مسئله‌ای به فکر چاره‌اندیشی برای حل این مسئله باشند، البته اگر این مربی گزینه نهایی آنها برای مس باشد.

..................................

گزارش از عباس آقاملایی

..................................

انتهای پیام/80011/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول