اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کرمانی کانون مربیان فوتبال ایران:

افق نگاه مربیان فوتبال کرمان به مس معطوف نشود / تولید و سازندگی در فوتبال وجود ندارد

عضو هیئت مدیره کانون مربیان فوتبال ایران گفت: مربیان فوتبال استان افق نگاه خود را به باشگاه مس معطوف نسازند، این یک نگرش منفی است و مربیان ما باید نگاه خود را به فوتبال کشور و سایر باشگاه‌ها معطوف کنند.

افق نگاه مربیان فوتبال کرمان به مس معطوف نشود / تولید و سازندگی در فوتبال وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی ایرانمنش که به تازگی عضویت هیئت مدیره کانون مربیان فوتبال ایران را عهده‌دار شده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان در زمینه چگونگی و اهداف این کانون و فوتبال ایران سخن گفت.

ایرانمنش همچون بسیاری دیگر از مربیان فوتبال کرمان استعداد و توانایی هدایت یک تیم لیگ برتری را دارد، اما به گفته خودش چون در کرمان همانند پایتخت و برخی شهرستان‌های دیگر فضای رسانه‌ای و لابی‌های پشت پرده در فوتبال وجود ندارد، نتوانسته همچون بسیاری از مربیان با اخلاق فوتبال ایران فضای کاری را در لیگ برتر فوتبال کشور برای خود فراهم کند.

اختلافات عامل مشکلات فوتبال کرمان

ایرانمنش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس یکی از اصلی‌ترین معضلات فوتبال در استان را اختلافات دانست و اظهار داشت: باید بدون پرده این مسئله را عنوان کنم در فوتبال استان کرمان اختلافات زیادی وجود دارد، برای مثال اکنون دیگر در شهرستان شهربابک هم مربیان مرکز استان را قبول ندارند.

وی افزود: این مسئله برای خیلی از شهرستان‌های دیگر هم مصداق پیدا کرده و ما باید برای حل آن به دنبال راه چاره باشیم، از نظر من این موضوع ریشه در بی‌اخلاقی‌ها دارد و اگر ما برای پیشکسوت خود احترام قائل شویم خیلی از این مسائل اتفاق نمی‌افتد.

تفکرات مدرن ابزار مدرن نیاز دارد

ایرانمنش در ادامه به پیشرفت سبک و شیوه زندگی فوتبالیست‌ها اشاره کرد و افزود: من و خیلی از مربیانی که طی سال‌های گذشته بازیکنانی را به فوتبال استان کرمان و تیم مس معرفی کرده‌ایم، امروزه با کم توجهی همین بازیکنان مواجهه هستیم، البته باید عنوان کنم که ما نیازی به توجه بازیکنان نداریم.

وی عنوان کرد: مقصود ما شیوه رفتاری است که بر فوتبالیست‌های ما حاکم شده است، به نظر من نوعی خلأ فرهنگی در فوتبال ما ایجاد شده که پایه‌گذار رفتار و شخصیت بازیکنان ما شده و این مسئله ریشه در محیط رشد و خانواده افراد نیز دارد.

ایرانمنش تصریح کرد: امروزه دیگر رفتار فرزندان یک خانواده آن چنان که باید و شاید تحت تسلط خانواده‌ها نیست و در فوتبال نیز وقتی یک بازیکن با دستمزدهای آن چنانی مواجهه می‌شود، دیگر خیلی از مسائل و حتی اعتقادات کمرنگ می‌شوند و در مقطع فعلی برخی جوان‌های ما ابزار مدرن را به خوبی برای خود فراهم کرده‌اند.

وی عنوان کرد: اما این بازیکنان تفکرات مدرن را نتوانسته‌اند در درون خود به وجود آورند و این ناهماهنگی یک پدیده را به دنبال دارد و آن هم عدم پیشرفت ورزش و ورزشکاران استان و کشور ما است.

برخی مربیان افق دید خود را به باشگاه صنعت مس خلاصه کرده‌اند

عضو هیئت مدیره کانون مربیان فوتبال ایران با انتقاد از برخی همکاران خود گفت: مربیان کرمانی دوست داشتنی هستند، خیلی از این اشخاص اسیر حواشی و معضلات فوتبال کشور نیستند، اما همه مربیان استان افق دید خود را به باشگاه صنعت مس معطوف کرده‌اند.

وی بیان داشت: مربیان ما حضور در این باشگاه را به معنی موفقیت و رسیدن به اوج افتخارات می‌دانند در صورتی که این یک برداشت غلط است و مربیان فوتبال استان باید افق دید خود را به سمت نقشه ایران توسعه دهند و در مقطع فعلی مربیان باید برای رسیدن به درجات بالاتر تلاش کنند.

ایرانمنش عنوان کرد: در جامعه مربیان ایران یک ضعف بزرگ وجود دارد و آن هم عدم تلاش برای ارتقای سطح فنی و دستیابی به دانش و علم نوین فوتبال است و مربیان به صورت یک دایره برای خود موقعیت‌های شغلی ایجاد کرده‌اند که با چرخش و گردش در آن از یک تیم به تیم دیگر می‌روند و این مسئله به رشد فوتبال ما هیچ کمکی نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی مربیان هستند که برنامه تمرینی منظمی ندارند، 10  سال پیش همان برنامه تمرینی را به شاگردانش می‌داده‌اند که امروز از شاگردانش می‌خواهد.

حدود 700 نفر عضو کانون هستند

ایرانمنش سابقه کانون مربیان فوتبال ایران را به سال 81 دانست و گفت: این کانون در این سال توسط حسین رمضانی رئیس هیئت موسس پایه‌گذاری شد و کانون با 11 عضو هیئت مدیره و حدود 700 مربی دارای مدارک مربیگری معتبر و اعضای کانون مربیان فوتبال ایران فعالیت خود را هر روز نسبت به گذشته توسعه می‌دهد.

وی افزود: کانون مربیان فوتبال ایران داری اساسنامه و چارت تشکیلاتی است و ریاست آن را مجید جلالی مربی فوتبال کشور بر عهده دارد و در اساسنامه آمده است، مهم‌ترین هدف کانون دفاع از حقوق و منافع مشروع مربیان فوتبال ایران در برابر باشگاه‌ها، فدراسیون، سازمان لیگ و کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

ایرانمنش اذعان داشت: ارائه نقطه نظرات مثبت و منفی مربیان نسبت به توسعه و پیشرفت فوتبال، ایجاد زمینه مساعد برای رفع مشکلات مربیان در سراسر استان، جلوگیری از تضییع حقوق مربیان و ایجاد حسن رابطه و همکاری بین مربیان فوتبال ایران از اهداف مهم دیگری است که در اولویت برنامه‌های کانون قرار دارند.

هیچ‌گاه به موفقیت پایدار و اصولی توجه نکرده‌ایم

ایرانمنش با اشاره به اینکه همواره پیروزی را موفقیت در فوتبال دانسته‌ایم، گفت: خروجی لیگ‌های برتر و دسته اول فوتبال ما چیست در لیگ برتر به جز هزینه‌های گزاف و خرید بازیکن‌های بزرگ و میلیاردی چیز دیگری را عامل موفقیت خود و باشگاه‌های تحت مدیریت خود نمی‌دانیم.

وی گفت: اینها همه معضل و مشکل است، اما مدیران فوتبال ما همه این شیوه‌های رفتاری خود را موفقیت می‌دانند، موفقیت پایدار زمانی ایجاد می‌شود که ما در فوتبال سازندگی داشته باشیم و چرخه تولید را در این رشته به حرکت در آوریم و با اتکا به آن پشتوانه‌سازی برای خود و باشگاه‌های فوتبال ایجاد کنیم چرا که تولید و سازندگی در فوتبال ما وجود ندارد.

انتهای پیام/80011/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول