اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج سپاه بیرجند:

بیشترین شرکت‌کنندگان در اردوهای جهادی دانش‌آموزان هستند/ویزیت رایگان بیماران در روستاها

فرمانده بسیج سپاه بیرجند گفت: بیشترین حجم جوانان شرکت‌کننده در اردوها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند که مرمت مدارس، تولیدات کارگاهی و برنامه‌های آموزشی را برعهده دارند.

بیشترین شرکت‌کنندگان در اردوهای جهادی دانش‌آموزان هستند/ویزیت رایگان بیماران در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند صفرعلی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی طرح هجرت سه بیرجند اظهار کرد: این جلسه بر اساس مصوبه دولت نهم به عنوان ستاد پشتیبانی طرح هجرت در شهرستان بیرجند است.

وی با بیان اینکه ریاست این ستاد در شهرستان بر عهده فرماندار است، ادامه داد: همچنین ریاست این ستاد در خراسان جنوبی بر عهده استاندار است.

فعالیت گروه‌های جهادی بر اساس توانایی آنها است

فرمانده بسیج سپاه بیرجند تصریح کرد: اردوهای هجرت بیشتر در فصل تابستان و تعطیلات عید انجام می‌شود.

اسماعیلی افراد شرکت‌کننده در اردوها را از اقشار مختلف جامعه اعلام کرد و یادآور شد: هر یک از گروه‌ها بر اساس توانایی خود فعالیت مشخصی را در این اردوها انجام می‌دهند.

وی بیشترین حجم جوانان شرکت‌کننده در این اردوها را دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این قشر شامل مرمت مدارس کارگاهی، تولیدات کارگاهی در سطح آموزش و پرورش، هنرستان‌ها و برنامه‌های آموزشی است.

دانشجویان در روستاها فعالیت تخصصی انجام می‌دهند

فرمانده بسیج سپاه بیرجند یکی دیگر از اقشاری که در اردوها حضور پیدا می‌کنند را دانشجویان برشمرد و اذعان داشت: دانشجویان دو گروه هستند دانشجویان شهرستانی و استانی و همچنین دانشجویانی که از استان‌های دیگر به استان ما اعزام می‌شوند.

اسماعیلی اضافه کرد: دانشجویانی که از استان یا شهرستان توسط بسیج دانشجویی اعزام می‌شوند مسئولیت آنها بر عهده سپاه است.

وی با اشاره به خدمات دانشجویان در روستاها متذکر شد: دانشجویان بر اساس نوع دانشگاه و تخصصی که دارند در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در روستاها خدماتی را انجام می‌دهند.

ویزیت رایگان بیماران در روستاها

فرمانده بسیج سپاه بیرجند یکی دیگر از گروه‌های اعزامی به روستاها را بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده و شامل پزشکان داوطلبی است که در این مناطق به ارائه خدمات درمانی و پزشکی می‌پردازند.

اسماعیلی با بیان اینکه ویزیت این پزشکان رایگان است، ادامه داد: بیماران نیازمند توسط آنها شناسایی شده و مراحل درمان آنها تا درمان کامل انجام می‌شود.

وی از حضور بسیج مهندسی در مناطق روستایی خبر داد و یادآور شد: این گروه‌ها در زمینه‌های طراحی، کشاورزی، عمران و ساختمان و راه در روستاها فعالیت می‌کنند.

فرهنگ‌سازی هدف بسیج سازندگی است

فرمانده بسیج سپاه بیرجند افزود: همچنین گروه‌های محلات که در سطح مساجد اعلام آمادگی می‌کنند و در روستاها حضور پیدا می‌کنند در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در بخش‌های آموزشی، ترویجی، حمایتی و اشتغال‌زایی فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین بسیج سازندگی در رشته‌های پرورش ماهی، کارگاه‌های زرشک، گلخانه‌ها و تولید مرغ بومی فعالیت می‌کند.

فرمانده بسیج سپاه بیرجند خاطرنشان کرد: هدف بسیج سازندگی فرهنگ‌سازی و ترویج اشتغال در جامعه است.

انتهای پیام/69010/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول