اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شهرستان بیرجند خبر داد:

افتتاح 15 پروژه عمرانی بسیج سازندگی در بیرجند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان بیرجند از افتتاح 15 پروژه عمرانی بسیج سازندگی شهرستان بیرجند در طی هفته بسیج خبر داد.

افتتاح 15 پروژه عمرانی بسیج سازندگی در بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، موسی جوینده پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: این پروژه‌ها اعم از احیای قنوات، مرمت و بازسازی چشمه‌های روستایی، ساخت گلزار شهدا، خانه عالم و مراکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان است.
وی به مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه در هفته بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: امسال هفته بسیج به نام بسیج، ولایت‌مداری و بیداری اسلامی مزین شده است.
فرمانده سپاه شهرستان بیرجند از اجرای 170 برنامه مختلف در شهرستان بیرجند طی هفته بسیج که از 30 آبان ماه آغاز می‌شود خبر داد و گفت: دومین روز از هفته بسیج که به نام بسیج، سازندگی و خدمت‌رسانی نام‌گذاری شده است با حضور مسئولان و مقامات کشور برخی از پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در روستاهای زیراچ و مافریز که شامل مرمت قنوات این روستاها است افتتاح می‌شود.
جوینده از برگزاری مراسم تقدیر از نخبگان علمی بسیج همزمان با روز خودباوری و جهاد علمی خبر داد و افزود: غبارروبی مزار شهدا، سرکشی از اکثریت خانواده‌های شهدا اعزام تیم پزشکی برای معاینه خانواده‌های شهدای روستایی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت روز بسیج، ایثار و شهادت است.
وی از برگزاری مراسم پیاده‌روی خانوادگی با حضور خانواده‌های بسیجی در هفته بسیج خبر داد و گفت: همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است تعداد 7 هزار بسیجی در همایش عاشوراییان بسیجی در مسجد امام حسین (ع) شرکت کنند.
فرمانده سپاه شهرستان بیرجند افزود: در این همایش برای نخستین بار بسیجیان در غالب طرح حلقه‌های صالحین در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.
جوینده به فلسفه ایجاد طرح حلقه‌های صالحین در بسیج اشاره کرد و یادآور شد: بسیج برای فضاسازی فرهنگی در جامعه طرح حلقه‌های صالحین را در سطح پایگاه‌های بسیج اجرا کرده است که در این ‌طرح حلقه‌های 20 نفره از گروه‌های مختلف سنی با همراهی یک سرگروه تشکیل می‌شود.
وی از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های سطح شهر خبر داد و گفت: امام جماعت مساجد در راس این شورا قرار دارد و قرار است با همکاری معتمدان هر محله ناهنجاری‌های اجتماعی هر محله شناسایی و برخورد شود.
فرمانده سپاه شهرستان بیرجند از برگزاری همایش‌های پرسش و پاسخ سیاسی در هفته بسیج برای جوانان خبر داد و افزود: همچنین در این هفته کلاس‌های اخلاقی با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود.
جوینده از برگزاری همایش بزرگ شجره طیبه با حضور سرگروه‌های طرح‌های صالحین در بیرجند خبر داد و یادآور شد: تجلیل از بسیجیان نمونه، برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس، برگزاری چندین یادواره شهدا در روستاهای بیرجند و افتتاح 10 ساختمان پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان بیرجند از دیگر برنامه‌های این مجموعه در هفته بسیج است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول