اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی انتخابات کرمان:

تخلف انتخاباتی در کرمان نداریم

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کرمان گفت: تاکنون موردی از تخلفات انتخاباتی در حوزه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان نداشته‌ایم.

تخلف انتخاباتی در کرمان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کریم مهرشاد پیش از ظهر امروز در نشست ستاد هیئت نظارت استان کرمان اظهار داشت: هیئت بازرسی انتخابات به علت تغییر در قانون انتخابات با تاخیر زمانی نسبت به دیگر وظایف انتخاباتی فعال شده است.

وی عنوان کرد: هیئت بازرسی استان کرمان تشکیل شده است و اعضای هیئت‌های بازرسی شهرستان‌های تابعه استان کرمان هم شناسایی شده‌اند و اعضای هیئت‌های بازرسی در بخش‌ها نیز در حال شناسایی هستند و تا پایان هفته جاری مستقر می‌شوند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کرمان ابراز داشت: به نسبت هر یک از شعبه‌های رأی‌گیری در کرمان یک یا دو بازرس انتخاباتی در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور می‌یابند.

مهرشاد با اشاره به اینکه تعدادی سربازرس نیز برای برگزاری انتخابات در استان کرمان انتخاب و معرفی می‌شوند، تصریح کرد: بازرسان بر حُسن جریان انتخابات نظارت دارند.

وی افزود: بازرسان در صورت مشاهده تخلف، ابتدا به نماینده فرماندار تذکر می‌دهند و در صورتی که این تذکر عملیاتی نشود، تخلف را به هیئت نظارت گزارش می‌کنند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کرمان ابراز داشت: بازرسان از بین افراد توانمند اقشار مختلف جامعه از جمله روحانیان، دانشگاهیان،‌ بازاریان و کارمندان انتخاب می‌شوند. 

مهرشاد در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که بیشترین تخلفات انتخاباتی در کرمان چه بوده است، تصریح کرد: هنوز تخلف بارزی در حوزه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان نداشته‌ایم و به طور معمول تخلفات در زمان تبلیغات انتخاباتی بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم ما وظیفه خود را به خوبی می‌دانند، گفت: ما به عنوان مسئولان باید زمینه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی را فراهم کنیم، زیرا سرنوشت انتخابات، سرنوشت مردم است.

معاون استاندار کرمان شرکت در انتخابات را یک تکلیف دینی دانست و ابراز داشت: در نظام الهی و اسلامی مشارکت مردم در امور به عنوان یک امر به معروف است و باید افرادی را که برای حضور در انتخابات تردید دارند به عنوان امر به معروف به حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی تشویق کنیم تا حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری محقق شود.

انتهای پیام/80019/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول