اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم:

نظارت‌ها تا زمان اخذ رأی ادامه خواهد داشت/ تخلف انتخاباتی در قم نداشته‌ایم

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم گفت: هیچ کاندیدایی حق تخریب دیگری را ندارد و اگر چنین اقدامی صورت گیرد در پرونده آنها ثبت می‌شود و مبنای رسیدگی خواهد بود زیرا نظارت‌ها تا زمان اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

نظارت‌ها تا زمان اخذ رأی ادامه خواهد داشت/ تخلف انتخاباتی در قم نداشته‌ایم

نصرت‌الله لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بسیار حساس است اظهار کرد: دشمنان به دنبال سوء استفاده از این میدان رقابت هستند بنابراین به دنبال این هستیم که قانون مبنای عمل همه قرار گیرد.

وی افزود: رعایت قانون در همه مراحل ثبت نام، تبلیغات و رقابت کاندیداها تا اعلام نتیجه ضروری است و این امر به همه دست‌اندرکاران ابلاغ شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم با بیان اینکه نامزدهای احتمالی، رسانه‌ها و اماکن همه باید در چارچوب قانون عمل کنند گفت: تا وقتی که نظر شورای نگهبان اعلام نشده باشد هیچ فردی مجاز نیست با عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به سخنرانی و تبلیغات شهری بپردازد.

وی ادامه داد: مراکز و نهادهای دولتی پیش و پس از اعلام نتایج به هیچ وجه نباید امکانات خود را در اختیار نامزدها و جریانات سیاسی به منظور تبلیغ قرار دهند و در صورت انجام چنین عملی مرتکب جرم شده‌اند و به دادگاه معرفی خواهند شد.

لطفی با بیان اینکه حتی طرف‌های اجاره مکان‌های دولتی هم نباید آن اماکن را به منظور تبلیغات انتخاباتی در اختیار گروه‌ها و افراد قرار دهند خاطرنشان کرد: هرگونه تجهیزات و امکاناتی که به نام عموم مردم هستند نباید در اختیار تبلیغات انتخاباتی افراد قرار داده شوند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم افزود: تخلفات انتخاباتی در دو بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ امسال ستاد پیشگیری در قوه قضائیه تشکیل شده و در استان‌ها هم روسای دادگستری ستادی را تشکیل داده‌اند که بیشتر ارگان‌ها در آن عضویت دارند اما تاکنون در قم تخلف انتخاباتی نداشته‌ایم.

وی در ارتباط با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: شورای نگهبان در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد.

لطفی با بیان اینکه شورای نظارت شورای نگهبان استان قم نسبت به سخنرانی‌های انتخاباتی و تخریب چهره‌ها بی‌تفاوت نخواهد بود گفت: هیچ کس حق تخریب دیگری را ندارد و اگر چنین اقدامی صورت گیرد در پرونده آنها ثبت می‌شود و مبنای رسیدگی خواهد بود زیرا نظارت‌ها تا زمان اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول