اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست پیشگیری از جرائم انتخاباتی مطرح شد

برخورد قاطع مراجع قضایی با هرگونه تخلف انتخاباتی در کهگیلویه

در نشست پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان کهگیلویه بر جلوگیری از بروز تخلفات و برخورد قاطع مراجع قضایی با هرگونه جرائم انتخاباتی قبل، حین و بعد از انتخابات در سطح شهرستان تأکید شد.

برخورد قاطع مراجع قضایی با هرگونه تخلف انتخاباتی در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جلسه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی ظهر امروز در دادگستری دهدشت برگزار شد.

ابراهیم جعفری با تبریک میلاد دخت نبی مکرم اسلام و فرزند برومندش امام خمینی(ره) اظهار داشت: باید کاری کنیم که بتوانیم اخلاق فاطمی را در زندگی خود جاری کنیم.

فرماندار کهگیلویه با گرامیداشت هفته زن در بیان اهمیت والای مقام زن در اجتماع گفت: طبق فرموده پیامبر نور و رحمت، زحمت‌کشی زنان در خانه حکم جهاد را دارد.

جعفری با یادآوری تعداد شعب انتخاباتی در شهرستان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه تصریح کرد: کارهای لازم با قدرت و قوت انجام گرفته و آمادگی برگزاری سه انتخابات باشکوه در 178 روستا و چهار شهر  در سطح شهرستان فراهم شده است.

مقام ارشد اجرایی شهرستان انتخابات را دریچه برای میثاق دوباره با آرمان‌های انقلاب و نیز کانال دشمن برای ضربه زدن به نظام خواند و گفت: برگزاری باشکوه این انتخابات حساس نیازمند همدلی و همراهی همه مسئولان، مردم و رسانه است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه، آماده کردن زمینه حضور حداکثری همه مردم در انتخابات، عدالت‌محوری و امانتداری را سرلوحه کار مجریان انتخابات دانست و ابراز داشت: اگر قانون، مدار حرکت ما باشد، مشکلی بروز نخواهد داد.

جعفری بروز درصدی تخلفات در هرکاری را شدنی خواند و گفت: باید با برنامه‌ریزی این درصد خطا را در انتخابات به صفر برسانیم.

وی با ابراز اینکه تبلیغات زودهنگام داوطلبان شوراها از مشکلات احتمالی انتخابات و کاری خلاف قانون است، بیان کرد: کسانی‌که قرار است به عنوان نماینده انتخاب شوند اگر بخواهند از همین ابتدای کار، غیر قانونی حرکت کنند در امر خدمت‌رسانی نیز نمی‌توانند به درستی عمل کنند.

فرماندار کهگیلویه، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی کاندیدا و نیز هجوم روستائیان به شهر برای رأی دهی را از دیگر جرائم احتمالی انتخابات در شهرستان برشمرد و از مراجع قضایی خواست در این پرسه زمانی تا بعد از انتخابات با افرادی‌که به هر نحوی سعی در قانون‌شکنی دارند برخورد قاطع داشته باشند.

مجید کرمی نیز با اشاره به وظیفه قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرم گفت: در راستای برگزاری انتخابات سالم لازم است سایر ادارات و نهادها با مراجع قضایی در تعامل باشند.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه، انتخابات پیش‌رو را مهمترین میدان برای حماسه سیاسی خواند و تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی درست  پیش برویم.

کرمی با تقسیم‌بندی جرائم انتخاباتی به سه دسته قبل ، حین و بعد از انتخابات افزود: اگر با جرائم جزئی و سبک برخورد جدی صورت گیرد جرائم وسیع‌تر در این زمینه رخ نخواهند داد.

وی خرید و فروش رأی، تخلف در تعرفه‌ها و صورتجلسات، تهدید و تخریب، رأی با شناسنامه غیر و یا رأی دادن بیش از یک‌بار و اخلال در امر انتخابات را جرم انتخاباتی به شمار آورد و اذعان داشت: هر گونه دخالت در امر انتخابات با سمت مجهول و ایجاد رعب و وحشت برای مردم در شعب نیز جرم محسوب می‌شود.

کرمی تبلیغات قبل از موعد از سوی کاندیدا را غیرقانونی دانست و ابراز داشت: باید از تبلیغات زودهنگام کاندیدا بخصوص در انتخابات شوراها جلوگیری شود.

دادستان کهگیلویه با تبیین نقش رسانه در آگاهی بخشی به عموم یادآور شد: اصحاب رسانه برای رقابت سالم کاندیدا تلاش خود را داشته باشند.

انتهای پیام/82016/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول