اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم تخلفات انتخاباتی را به ستاد خبری بازرسی استان اطلاع دهند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی گفت: مردم می‌توانند اطلاعات خود را پیرامون سوء‌استفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال به ستاد خبری بازرسی استان اطلاع‌رسانی کنند.

مردم تخلفات انتخاباتی را به ستاد خبری بازرسی استان اطلاع دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با دومین نشست ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی که در محل دادگستری کل خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: نشست ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با هدف عمده پیشگیری از چالش‌ها و تخلفات تبلیغات کاندیدای شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

محمدباقر باقری اذعان داشت: با بررسی تعداد تخلفات صورت گرفته و گزارش‌های داده شده، مصوباتی مطرح می‌شود.                                                                                                                                     وی با بیان اینکه این ستاد دارای 12 عضو است، متذکر شد: برخی از این اعضا شامل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای ستاد ویژه دادستان انقلاب مرکز استان، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، اداره کل بازرسی استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، صدا و سیما می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی عنوان کرد: در دومین نشست انتخاباتی ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی 10 مصوبه مطرح شد.

باقری اضافه کرد: مصوبه یک به این صورت بیان شد که اعضای ستاد وظیفه دارند اطلاعات لازم از تخلفات و جرایم حوزه‌های انتخابی سطح استان را جمع‌آوری کنند.

وی ادامه داد: در این مصوبه اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، اداره کل بازرسی استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف هستند رصد و پایش، مستندسازی و ارزیابی دقیق و حرفه‌ای گزارش تخلفات مربوطه را تا 23 اردیبهشت‌ماه به ستاد پیشگیری از وقوع جرم ارسال کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی تصریح کرد: معاون سیاسی امنیتی استانداری با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان نسبت به برگزاری کارگاه‌های توجیهی ویژه مجریان و ناظران حوزه انتخاباتی، باید رویکرد آشنایی با وظایف قانونی و حدود اختیارات در سطح شهرستان‌های استان اقدام و گزارش مکتوب کارگاه‌ها را در اسرع وقت به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

باقری اذعان داشت: فضای سایبری توسط پلیس فتا، معاونت اطلاعات سپاه، اداره کل اطلاعات استان با هماهنگی ستاد، اقدامات مقتضی را انجام داده و گزارش مربوط را برای طرح در جلسه سوم ستاد ارسال کنند.

وی برنامه‌های پیشنهادی در ارتباط با آگاه‌سازی عمومی پیرامون جرایم انتخاباتی و ارایه آن به ستاد را از عمده فعالیت‌های صدا و سیمای استان با همکاری اداره کل اطلاعات استان در بند چهارم مطرح کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی گفت: بر اساس بند پنجم، معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان وظیفه دارد برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری کارگاه‌های توجیهی جداگانه برای ناظرهای شورای اسلامی شهر و روستا و رؤسای ستادهای انتخاباتی و نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار و برنامه زمان‌بندی را در جلسه سوم ارایه کند.

هرگونه سوء استفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال رصد می‌شود

باقری به بند شش این مصوبه اشاره کرد و افزود: اداره کل بازرسی استان با همکاری صدا و سیما و روزنامه‌های استانی، روش‌هایی را که مردم می‌توانند اطلاعات خود را پیرامون سوء‌استفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال به ستاد خبری بازرسی استان اطلاع‌رسانی کنند و گزارش‌هایی در این رابطه در جلسه آینده مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس بند هفت، ستاد ویژه پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان‌های استان هر 15 روز یکبار برگزار می‌شود و صورت جلسه‌های این ستادها حداکثر ظرف 24 ساعت تنظیم و برای اجرا به اعضا و دستگاه‌های مرتبط ابلاغ و هم زمان نسخه‌ای از صورت جلسه به مرکز ستاد ارسال می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی گفت: بر اساس بند هشت، باید اعضای مراکز تا پایان وقت اداری پانزدهم اردیبهشت‌ماه نسبت به معرفی رابط خود به دبیرخانه ستاد بازرسی شماره های مستقیم و فاکس اقدام کنند.

تشکیل شورای حل اختلاف در شهرستان‌ها و ایجاد صلح و سازش انتخاباتی

باقری از برگزاری سومین جلسه استانی پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی در 25 اردیبهشت‌ماه خبر داد و عنوان کرد: اعضای شرکت کننده موظف هستند مهم‌ترین موضوعات پیشنهادی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی را هرچه سریع‌تر و قبل از تاریخ اعلام‌شده به ستاد ارسال کرده تا در جلسه بعد مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل شعبه‌ای از شوراهای حل اختلاف در هر یک از شهرستان‌های استان برای ایجاد صلح و سازش نسبت به چالش‌های احتمالی ادامه داد: طبق بند ده، برای پیشگیری از قضایی شدن اختلافات احتمالی ابتدا موضوع باید در شوراهای حل اختلاف شهرستان توسط دو طرف مطرح و در صورت حل موضوع خاتمه و در غیر این صورت به مقامات قضایی ارجاع شود.

انتهای پیام/69017/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول