اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری سلسله عنوان کرد

تشکیل 2 شعبه قضایی ویژه برای رسیدگی به تخلف‌های انتخاباتی

رئیس دادگستری سلسله با اعلام آمادگی کامل دستگاه قضایی شهرستان در همکاری مجدانه برای برگزاری انتخابات سالم و بی‌حاشیه گفت: با هدف رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی دو شعبه قضایی به صورت ویژه در دادسرای شهرستان تشکیل شده است.

تشکیل 2 شعبه قضایی ویژه برای رسیدگی به تخلف‌های انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سلسله، امیر رضا صارمی عصر امروز در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان سلسله گفت: آنچه پیش‌رو داریم، یک رویداد مهم و سرنوشت‌ساز به نام انتخابات در دو سطح ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: همه ما وظیفه داریم، دعوت رهبری را برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی لبیک بگوئیم و با تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌های صحیح و بدون هیچ‌گونه جانب‌داری زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

رئیس دادگستری سلسله در ادامه به ماده 34 قانون انتخابات اشاره کرد و افزود: بر اساس این ماده قانونی وظیفه دستگاه قضا پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی است و بر اساس این ماده واحده به همه توصیه می‌کنم که قوانین و بخشنامه‌های مربوط به انتخابات را بررسی کنند، تا از وقوع هر گونه جرم انتخاباتی جلوگیری شود.

صارمی ضمن اعلام آمادگی کامل دستگاه قضایی شهرستان در همکاری مجدانه برای برگزاری انتخابات، دقیق، سالم و بی‌حاشیه گفت: با هدف رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی دو شعبه قضایی به صورت ویژه در دادگاه و در دادسرا شهرستان تشکیل شده است، تا قاضی بر اساس قانون و به تناسب جرائم به شکایات رسیدگی کند.

وی سیاه‌نمایی بر علیه نظام، استفاده از امکانات دولتی، هرگونه تهمت و افترا به رقبا و به ویژه مصادره بیانات مقام معظم رهبری به نفع شخص یا گروه خاص و یا انتصاب کاندیداتوری هر فرد به معظم له را از جمله جرائم دانست که دستگاه قضا قاطعانه با مجرمان آنان برخورد می‌کند.

همچنین در ادامه این جلسه فرماندار سلسله گفت: اهمیت انتخابات برهمگان روشن است و در این راستا باید رضای خدا را برای برگزاری انتخاباتی بی طرفانه و سالم مد نظر قرار دهیم.

اردشیر صفاپور افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هیئت‌های اجرایی جداگانه‌ای تشکیل می‌شود که برای شوراها این امر محقق و برای ریاست جمهوری نیز به زودی تشکیل می‌شود.

وی در ادامه افزود: مرحله اول اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم با ثبت نام از 585 کاندید برای شوراهای اسلامی روستاها و 50 نفر کاندید برای الشتر و فیروزآباد با موفقیت انجام شده که اطمینان داریم، با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مراحل بعدی با توان و قدرت در کنار دقت و صحت پشت سر گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/2304/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول