اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

حضور جوانان در اعتکاف نشانگر پایبندی آنان به اعتقادات بود

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین حضور قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان در اعتکاف را نشانگر پایبندی آنان به اعتقادات دینی دانست.

حضور جوانان در اعتکاف نشانگر پایبندی آنان به اعتقادات بود

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری هر ساله مراسم‌ معنوی اعتکاف، اظهار داشت: هر سال حضور قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان در این مراسم معنوی افزایش می‌یابد که این بیانگر پایبندی آنان به اعتقادات دینی و معارف اسلامی است.

عباسی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با به‌کارگیری ابزارها و روش‌های مختلف در کشور تلاش می‌کنند تا قشرهای مختلف جامعه را از اعتقادات دینی و مذهبی دور کنند، اظهار داشت: آحاد جامعه به ویژه جوانان با حضور چشم‌گیر در مراسم معنوی اعتکاف پاسخ دندان‌شکنی به نقشه‌های ضد فرهنگی آنان دادند.

وی با بیان اینکه آنان با شرکت در مراسم اعتکاف به دشمنان نشان دادند که برای کسب معرفت دینی تلاش می‌کنند تا بتوانند بیشتر به پروردگارشان نزدیک شوند، اذعان داشت: قشرهای مختلف جامعه با تحقق این مطلب نقشه‌های ضد فرهنگی دشمنان را نقش بر آب کردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه اعتکاف آثار و برکات معنوی فراوانی برای اقشار مختلف جامعه دارد، بیان کرد: معتکفان با شرکت در این مراسم معنوی برای در ارتقای رشد معنوی و اخلاقی خود بیشترین بهره را می‌برند.

عباسی یادآور شد: معتکفان در مراسم معنوی اعتکاف با خداوند متعال خلوت می‌کنند تا بتوانند اعتقادات مذهبی و معنوی خود را تقویت کنند که این مهم باید در طول سال نیز تکرار شود.

وی مراسم اعتکاف را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی استان قزوین دانست و خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی فرصت مناسبی است تا معتکفان قلب‌های خود را از آلودگی‌ها و گناهان پاک و معرفت الهی را جایگزین آن کنند.

این مسئول اذعان کرد: معتکفان با تقویت ایمان و خودسازی می‌توانند پس از پایان مراسم اعتکاف با انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه قشرهای مختلف به ویژه جوانان را به اعمال نیک دعوت کنند تا آنان در زندگی سعادتمند شوند.

عباسی اضافه کرد: آنان باید برای تقویت ایمان قشرهای مختلف جامعه تلاش کنند تا بتوانند با رشد اعتقادات معنوی یکدیگر، آسیب‌های فردی و اجتماعی را در جامعه کاهش دهند.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول