اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

اعتکاف با هیچ عبادت دیگری قابل مقایسه نیست

امام جمعه بافت گفت: اعتکاف یکی از عبادت‌های ارزشمند و ماندگار است که با هیچ عبادتی دیگر قابل مقایسه نیست و مانندی ندارد.

اعتکاف با هیچ عبادت دیگری قابل مقایسه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی شنبه شب در جمع معتکفان در مسجد امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: اعتکاف یکی از عبادت‌های ارزشمند و ماندگار است که با هیچ عبادتی دیگر قابل مقایسه نیست و مانندی ندارد.

وی افزود: با این سه روز می‌توان راه 100 ساله را پیمود و اعتکاف به معنای مراقبت و مواظبت کردن بر چیزی همراه با بزرگداشت آن است.

ابراهیمی اعتکاف را روی آوردن به خداوند تبارک و تعالی دانست و بیان داشت: شما در ظاهر به مسجد می‌آیید، اما در باطن رو به سوی خدا آورده‌اید مثل طواف که ظاهر و باطنی دارد.

امام جمعه بافت خاطر نشان کرد: در اعتکاف نباید حرف‌های بیهوده و معمول زد، بلکه باید اعتکاف زمینه‌ای برای تزکیه نفس و تعالی روح باشد و باید امور دنیوی تعطیل شود.

این مسئول عنوان کرد: امیرالمؤمنان علی (ع) فرمودند، «هر چه می‌توانید جلوی زبان را بگیرید که برای شما بهتر است.» و پیامبر اعظم اسلام (ص) هر سال مراسم اعتکاف را برگزار و خود هم در مراسم شرکت می‌کردند که 10 روز هم بود.

وی اذعان داشت: یکی از مسائلی که باید معتکف رعایت کند، این است که برای اطرافیان مزاحمت ایجاد نکند، حتی با قرائت بلند قرآن و نماز خواندن و یکی از برکات اعتکاف استجابت دعا است.

ابراهیمی فرج امام زمان (عج)، نماز اول وقت، عاقبت به خیری و گمراه نشدن و دعا برای پدر و مادر و دوستان را از دعاهای پسندیده و خوب دانست و خاطر نشان کرد: اعتکاف را می‌توان به نیت کس دیگری مانند پدر و مادر، دوستان و همسر و... انجام داد که هم ثواب کاملش به خود انسان می‌رسد هم به کسانی که به نیت آنها مراسم اعتکاف را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/2446/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول