اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتکاف؛ بیتوته‌ای در حریم یار

ساعات پایانی اعتکاف در حال سپری‌شدن است و مشهد نیز لحظه به لحظه با معتکفانی همراه است که در جوار بارگاه علی‌بن موسی‌الرضا به راز و نیاز با معبودشان مشغول‌اند. باید دید پس از سه روز مناجات با حضرت حق، در کجای راه ایستاده‌ایم.

اعتکاف؛ بیتوته‌ای در حریم یار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حال و هوای دیگری دارد این لحظه‌های آخرین روز از اعتکاف، اگر در مشهد باشی و در مسجد جامع گوهرشاد حرم رضوی به جرات می‌توان گفت آخرین وداع اعتکاف امسال کوله‌باری از غم و شادی را بر شانه‌هایت به امانت گذاشته است.

شانه‌هایی که سبک‌ شده‌اند؛ بار غم‌هایشان را خالی کرده‌اند و تهی شده‌اند از انبوه گناه و اکنون در غروب 15 رجب خوشحال‌اند از اینکه امسال نیز فرصتی دست داد تا با حضرت حق درد و دلی تازه کنند و بگویند از ناگفته‌هایشان.

اعتکاف راهی است برای انس با خدا و امروز در سومین و آخرین روز از لحظات مراسم معنوی، معتکفان در هر گوشه‌ای مشغول راز و نیاز با یگانه معبود خلقت هستند. در لحظه لحظه این عبادتگاه رجب، معتکفان از مساجد تا حرم مطهر رضوی یک دل و یک صدا پروردگاری را صدا می‌زنند که آرام دل‌هاست.

روزه داران معتکف می‌خواهند از خود دل بکنند و به خدا برسند و این یعنی پله پله تا رسیدن به عرش، یعنی دل کندن از زمین و رسیدن به تو ای خدای رئوف و کریم.

سه روز تمام، جدای از خود به خدا پیوستند و امروز شاید اول خلقت است و تو مرا از نو خلق می‏‌کنی. پس باید بگویی: مولای یا مولای، انت الدلیل و انا المتحیّر و هل یرحم المتحیر الا الدلیل؛ مولای یا مولای، انت الغفور و انا المذنب و هل یرحم المذنب الا الغفور...

و این چنین، روزهای بارقه و نور، با اعمال امّ داوود به پایان می‌رسد و ما دوباره به هیاهوی شهر باز می‌گردیم.

اعتکاف فرصتی برای پیرایش دل از زنگار گناه است و لحظه‌های مناجات با دوست را باید غنیمت شمرد. اعتکاف عهد مودّت و میثاق مجدد با پروردگاری است که هوای دوست‌دارانش را دارد و خود می‌گوید که: ادعونی استجب لکم؛ پس تو هم بخوانش تا اجابت کند تو را..

انتهای پیام/70005/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول