اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد

ثبت‌نام 1550 کردستانی در مراسم اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به آغاز مراسم اعتکاف گفت: امسال یک‌هزار و 550 کردستانی در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد معتکفین شرکت‌کننده در مساجد استان به 3 هزار نفر برسد.

ثبت‌نام 1550 کردستانی در مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این تعداد معتکف کردستانی در سطح مساجد جامع استان همزمان با سراسر کشور به مراسم اعتکاف می‌پردازند

وی با اشاره به اینکه امروز سومین روز از مراسم معنوی اعتکاف است، اظهار کرد: مساجد جامع و امام حسین (ع) شهرستان سنندج امسال میزبان 75 برادر و 95 خواهر معتکف است.

وی اظهار کرد: در مسجد امام حسین شهرستان کامیاران 110 خواهر و برادر، در مسجد رسول‌الله(ص) شهرستان دهگلان 20 نفر، در مسجد سیدالشهدا و الزهرای شهرستان قروه نیز 270 نفر معتکف شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: همچنین مساجد جامع سریش‌آباد، دزج، دلبران، مالوجه، ونیار و شورآبادخان نیز پذیرای خواهران و برادران معتکف است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به اینکه 20 مسجد کردستان پذیرای معتکفین کردستانی است، اضافه کرد: علاوه بر مساجد یاد شده مساجد موسی‌ابن‌جعفر (ع)، و مساجدجامع شهرهای بیجار، حسن‌آباد یاسوکند، بیانلو، پیرتاج، توپ آقاج، بابارشانی و جعفرآباد نیز پذیرای معتکفین است.

وی اعتکاف را یک سنت حسنه برشمرد و گفت: برپایی نماز جماعت، قرائت ادعیه، قرائت نماز، احکام و پاسخگویی به شبهات دینی از جمله برنامه‌هایی است که در مراسم اعتکاف انجام می‌شود.

انتهای پیام/79007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول