اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی میاندوآب:

700 نفر در مساجد میاندوآب و حومه معتکف شدند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی میاندوآب گفت: امسال 700 نفر در مساجد میاندوآب و حومه معتکف شدند.

700 نفر در مساجد میاندوآب و حومه معتکف شدند

حجت‌الاسلام علی اعتمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میاندوآب اظهار داشت: امسال حدود 740 نفر از جوانان و دانشجویان در مساجد این شهرستان و روستاهای اطراف به اعتکاف نشستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی میاندوآب با اشاره به سابقه اعتکاف در این شهرستان که از سال 1380 شروع شده، گفت: در ابتدا اعتکاف با حدود 15 نفر که عمدتا از طلبه‌ها بودند با همت حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی مسئول وقت سازمان در مسجد جامع میاندوآب برگزار شد.

اعتمادی افزود: در سال‌های اخیر به خصوص سال 89 فقط در سطح شهر 800 نفر معتکف شده بودند که این آمار در سال 90 حدود 700 نفر و در سال 91 حدود 500 نفر به ثبت رسیده بود.

این مسئول آمار امسال را 360 نفر در سطح شهرستان اعلام کرد که حدود 310 نفر آن را بانوان تشکیل داده‌اند و برادران در مسجد جامع شهر و خواهران در مسجد فاطمه زهرا(س) حضور داشتند.

وی دلیل استقبال نسبی جوانان از اعتکاف امسال را مواجه با فصل امتحانات اعلام کرد و گفت: به دلیل تقارن ماه رجب با خرداد ماه که فصل امتحانات است والدین نیز تمایل چندانی برای حضور فرزندانشان در مراسم اعتکاف امسال نداشتند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی میاندوآب تصریح کرد: امسال در شهر چهاربرج حدود 70 نفر از بانوان ،در روستای ساتیلمیش حدود 60 نفر از بانوان و در دهستان بکتاش حدود 250 نفر که 120 نفر آن را آقایان تشکیل داده‌اند در مساجد آنها معتکف شدند.

اعتمادی همچنین از تشکیل ستاد اعتکاف شهرستان با همکاری نهادهای ادارات عضو ستاد و بعضی از خیّرین در قالب ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی خبر داد و گفت: برای این ستاد وظایفی از قبیل ثبت‌نام ، برنامه‌ریزی، سازماندهی، تهیه غذا و برنامه‌های جانبی و... در نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌ها در این زمینه، متذکر شد: امسال برنامه‌های متنوع و گوناگونی را برای شرکت کنندگان در اعتکاف از جمله سخنرانی‌ها، نشست‌های سیاسی، با محوریت مسائل سیاسی روز، حلقه‌های معرفتی و ادعیه و زیارات و... در نظر گرفته شد که این برنامه‌ها با همکاری دفتر امام جمعه، مسئولان سپاه شهرستان، مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، کانون مداحان و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی اصلی این امر انجام شد.

انتهای پیام/61001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول