اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تازه‌ترین اخبار از انصراف‌ها و تأیید صلاحیت کاندیداهای شوراها

استعفای چهره‌های فرهنگی، ‌مطبوعاتی اردبیل تا تأیید صلاحیت بانوان شورا

چهره‌های فعال فرهنگی و مطبوعاتی استان اردبیل از کاندیداتوری شورای اسلامی شهر انصراف دادند.

استعفای چهره‌های فرهنگی، ‌مطبوعاتی اردبیل تا تأیید صلاحیت بانوان شورا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بعد از انصراف شهرام محمدی چهره مطبوعاتی و نام آشنای عرصه انتخابات شوراها در دوره‌های گذشته این بار فعال فرهنگی استان از کاندیداتوری شورای اسلامی شهر اردبیل انصراف داد.

صادق نباتی‌مقدم از چهره‌های مطرح و فعال در عرصه فرهنگی،‌ اجتماعی با حضور در فرمانداری از رقابت در عرصه انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر اردبیل انصراف داد.

هر چند نباتی‌مقدم عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت ایران واحد استان اردبیل، مدیرعامل مجتمع آموزشی باقرالعلوم اردبیل و مدیرعامل مؤسسه بنیان پژوهان آگاه و فعال فرهنگی،‌ اجتماعی دلیل خود را از انصراف اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد نباتی‌مقدم به دلیل مشغله‌های فراوان در این حوزه و مشاهده برخی بداخلاقی‌های واقعی در عرصه رقابت از حضور در چهارمین دوره انتخابات انصراف داده است.

اما خبرهای موثق حکایت از تأیید صلاحیت دو بانوی شورای شهر اردبیل که بیش از این از سوی هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده بودند، دارد.

عزیزه تراز و لیلا تقوی خودشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اعلام کردند که تأیید صلاحیت گرفته و خود را برای عرصه رقابت در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل آماده می‌کنند.

اما تأیید صلاحیت دیگر عضو شورای شهر اردبیل نادر فرزانه همچنان در هاله‌ای از ابهام است و در بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت نظارت نیز گویی صلاحیت این عضو شورای سوم مورد تأیید قرار نگرفته‌ است.

از چهره‌های دیگری که اخیراً تأیید صلاحیت شده‌اند، می‌توان به سلیمان وظیفه و همچنین دو نفر از شهرداران سابق اردبیل اشاره کرد که در مراحل اولیه از سوی هیئت اجرایی مورد تأیید قرار نگرفته بودند.

با اعلام نهایی کاندیداها ظرف روزهای آینده بازار انتخابات شوراهای شهر و روستا به ویژه در مرکز استان داغ می‌شود به طوری که فرمانداری اردبیل تدبیر ویژه‌ای اندیشیده تا همه کاندیداهای شورا از ظرفیت تبلیغات یکسان برخوردار باشند.

* شهرداری اجازه نمی‌دهد تبلیغات عده‌ای پررنگ و عده‌ای دیگر کمرنگ باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری شهردار اردبیل گفت: ما برای تمام کاندیداها فضای تبلیغی مناسب و یکسانی را فراهم کردیم و اعضای فعلی شوراهای شهر و روستا هرگز به خود اجازه نمی‌دهند تا از امکانات بیت‌المال و موجود در سطح شهر به نفع خود و برای تبلیغشان استفاده کنند.

صدیف بدری افزود: ما مراقبت لازم را انجام می‌دهیم تا تبلیغات در چارچوب شکل قانونی و به دور از هرگونه گرایش ناسالم انجام شود و انتظار داریم ظرفیت‌ها در این باب به شکل یکسان مورد توجه قرار گیرد.

از انتخابات ریاست جمهوری نیز خبر می‌رسد اغلب کاندیداهای ریاست جمهوری ستادهای مرکزی خود را راه‌اندازی کردند و با ارسال پیامک و شیوه‌های مختلف تبلیغی سعی می‌کنند در سطح شهر معرفی کاندیداهای خود را انجام دهند.

انتهای پیام/62005/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول