اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دو شوک متوالی به تراکتورسازی

جعفری استعفا داد یا برکنار شد/ جعفری با تونی رفت

امروز در حالی که تونی اولیویرا هنوز پایش را به پرتغال نگذاشته بود، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی نیز رسما از پست خود استعفا داد.

جعفری استعفا داد یا برکنار شد/ جعفری با تونی رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پنج روز بعد از  اخراج تونی اولیویرا از تراکتورسازی امروز  با استعفای جعفری از مدیریت این باشگاه  موافقت شد.

محمدحسین جعفری پنج‌شنبه هفته گذشته بعد از شکست تراکتورسازی مقابل الجیش، تونی اولیویرا را از هدایت تیم تراکتورسازی اخراج و حسن آذرنیا را جانشین وی کرد.

وی علت برکناری تونی را دادن شوک به تیم تراکتورسازی عنوان کرد و ابراز داشت: با ادامه شکست‌های هفته‌های اخیر  کسب سهمیه آسیایی تراکتورسازی به مخاطره افتاده بود و این اقدام برای تغییر رویه نتیجه‌گیری تیم در دو بازی باقیمانده صورت گرفت.

تراکتورسازی با آذرنیا در بندرعباس آلومینیوم این شهر را شکست داد. در لیگ برتر نیز  استقلال فولاد را شکست داد و در جام حذفی سپاهان موفق به شکست دادن پرسپولیس شد، تا جواز حضور در دور بعدی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا برای تراکتورسازی صادر شود.

استعفا یا برکناری؟

جعفری در متن استعفای خود تایید کرده است که در تاریخ چهارم اردیبهشت نامه جدایی خود از تراکتورسازی را به هیئت مدیره این باشگاه داده است. یعنی دقیقا بعد از باخت تیم تراکتورسازی به الجزیره امارات و حذف این تیم از باشگاه‌های آسیا جعفری استعفا داده است.

اما هیئت مدیره  باشگاه تراکتورسازی 13 روز بعد زمانی با استعفای جعفری موافقت کرده که صعود مجدد تراکتورسازی به آسیا محرز شده بود. به نظر می‌رسد جعفری بعد از کسب سهمیه تیم تراکتورسازی در آسیا و عنوان حداقل سومی، تصور نمی‌کرده است که هیئت مدیره باشگاه با استعفای وی موافقت کند.

جعفری از ابتدا تا انتها

محمدحسین جعفری، مدیرعامل سابق باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی بعد از استعفا ناصر شفق در سال 1389 به این مقام منصوب شده است. تنها سابقه ورزشی وی رئیس هیئت تیراندازی آذربایجان‌شرقی بود.

جعفری در سال اول حضورش در تراکتورسازی، مربی تیم تراکتورسازی را تغییر نداده و ترجیح داد با فراز کمالوند ادامه دهد. وی به خوبی به محبوبیت کمالوند واقف بود و سعی کرد که در ابتدا با وی رو در رو نشود.  با این همه در طول فصل چندین بار مقابل هم قرار گرفتند که می‌توان به هشدار جعفری به کمالوند بعد از باخت خانگی تراکتورسازی مقابل پاس همدان اشاره کرد.

قهر و استعفای کمالوند در یک مقطع از دیگر تقابل این دو بود. تراکتورسازی با کمالوند و جعفری به مقام  پنجمی ایران دست یافت. عنوانی که تماشاگران تشنه تراکتورسازی را سیراب نمی‌کرد.

مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی برای حذف کمالوند به مهره بزرگ‌تری احتیاج داشت و  این کسی نبود غیر از امیر قلعه‌نویی که دو سال گذشته سپاهان را قهرمان لیگ برتر کرده بود.

جعفری با قلعه‌نویی نیز به نوعی آغاز خوبی داشتند که می‌توان به شکست استقلال در تهران و صدرنشینی لیگ برتر اشاره کرد. اما  هر چه لیگ رو به انتها می‌رفت اختلاف این دو علنی‌تر می‌شد. 

امیر قلعه‌نویی در هفته بیست و نهم لیگ یازدهم در یک کنفرانس خبری گفت: تیم تراکتورسازی به افراد بزرگی نیاز دارد. این آغاز جنگ رسانه ‌ی این دو بود که در پایان فصل به اوج خود رسید و حتی اطرفیان این دو نیز وارد این معرکه شدند.

در نهایت تراکتورسازی با مدیریت جعفری و مربیگری قلعه‌نویی در ایران دوم شد.

جعفری در سال سوم مدیریت خود برای هدایت تیم تراکتورسازی سراغ پرویز مظلومی رفت اما با اعتراض هواداران، عقب‌نشینی کرده و باب گفت‌و‌گو با تونی الیویرا را آغاز کرده و به توافق رسیدند.

زوج جعفری و تونی نیز در ابتدا خیلی موفق بوده و هر دو هوای هم را حفظ می‌کردند. اما  کم‌کم  اختلافات بین این دو نیز پدیدار شد. با نوسانات شدید دلار، جعفری برای دادن مبلغ قرارداد تونی به مشکل برخورده و عنوان کرد دلار پیدا نمی‌کند.

در اختلافات مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی با مربیان قبلی، تماشاگران تراکتورسازی از جعفری حمایت کرده بودند، اما در مورد تونی وضعیت کاملا فرق می‌کرد و این بار محبوبیت تونی سایه‌ای بر عملکرد جعفری انداخته بود.

فصل خزان نتایج تراکتورسازی فرا رسید. حالا در هر مصاحبه‌ای تونی و جعفری به صورت مستقیم و غیرمستقیم به هم تاخت می‌کردند. جعفری بعد از باخت دور رفت تراکتورسازی به الشباب، از مربی تیمش برای فصل آتی برنامه خواست. تونی ابتدا عنوان کرد که فشردگی مسابقات این اجازه را به وی نمی‌دهد که برنامه برای فصل آینده بدهد، اما بعدا صراحتا دادن برنامه را منوط به تسویه حساب مالی باشگاه کرد.

به نظر می‌رسید اظهارات تونی برگ برنده جعفری باشد، اما برخلاف انتظار تماشاگران در دعوای دو طرف از تونی حمایت کردند و از جعفری خواستند که استعفا دهد.

بعد از باخت تراکتورسازی مقابل الجیش در تبریز، جعفری آخرین تیر خود را پرتاب کرده و  تونی اولیویرا را برکنار کرد. وی می دانست که بازی بعدی  در بندرعباس بوده  و خبری از  شعار احتمالی  حیا کن رها کن در ورزشگاه نخواهد بود. شاید بازی اگر  در تبریز بود، تونی اخراج نمی‌شد.

اما نکته جالب بعد از اخراج تونی، انتخاب آذرنیا به سمت  مربی تیم تراکتورسازی بود. اینکه چرا آذرنیا  سرپرست به باغ‌آبادی که در دو سال گذشته دستیار قلعه‌نویی و تونی بوده ترجیح داده شده بود، جای سئوال بود.

پیروزی تراکتورسازی بر آلومینیوم خیال جعفری را از بابت برخورد احتمالی تماشاگران علیه وی در بازی مقابل پرسپولیس راحت کرد. حالا شوک جعفری جواب داده و حتی در بازگشت از بندرعباس از وی استقبال گرمی نیز شد.

اما  استعفای جعفری برخلاف بار اول مورد موافقت هیئت مدیره قرار گرفت، جعفری یک‌بار هم در 30 آذر سال گذشته و بعد از باخت تراکتورسازی به داماش و حذف از جام حذفی استعفا داده بود.

وی  علت اصلی خود در کاندیداتوری شورای اسلامی شهر تبریز را کمک به تراکتورسازی اعلام کرده بود و حالا این سوال مطرح می شود آیا جعفری با کنار کشیدن از مدیریت باشگاه تراکتورسازی، از انتخابات شورا نیز کنار خواهد کشید؟

تراکتورسازی با جعفری موفق بود

تراکتورسازی با مدیریت جعفری دو بار سهمیه باشگاه‌ای آسیا را کسب کرد. همچنین سال گذشته بالاترین عنوان این باشگاه که دومی ایران بود را به دست آورده و امسال نیز حداقل سومی‌ش محرز است. این  پرونده درخشانی برای جعفری محسوب است که پیش از وی تیم تراکتورسازی تنها یک عنوان سومی در کارنامه داشته است. هر چند جای کاپ قهرمانی در افتخارات تراکتورسازی و جعفری خالی است.

جعفری بعد از سه سال از مدیریت این باشگاه کنار رفت.  هنوز از جانشین وی سخنی به میدان نیامده و تا روز جمعه زینی‌زاده  قائم مقام باشگاه وظایف وی  را بر عهده خواهد داشت. آنچه مسلم است با افزایش توقع طرفداران تیم تراکتورسازی ، مدیر جدید این باشگاه روزهای سختی را در پیش رو خواهد داشت. 

انتهای پیام/60002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول