اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

تایید یا رد‌صلاحیت‌شدگان باید به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که صلاحیت‌شان توسط شورای نگهبان تایید یا رد می‌شود، باید به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند و اجازه ندهند مباحثی همچون انتخابات دور قبل رقم بخورد.

تایید یا رد‌صلاحیت‌شدگان باید به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند

عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به تایید صلاحیت افراد از طریق شورای نگهبان خاطر نشان ساخت: بر اساس قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی صلاحیت افراد برای ریاست جمهوری باید از طریق شورای نگهبان به تایید برسد.

وی تاکید کرد: همه نامزدها باید به قانون تکیه کنند، نه اینکه اگر تایید صلاحیت شدند بگویند شورای نگهبان خوب است و اگر رد شدند بگویند آن را قبول نداریم، اگر از طرف مردم رای آوردند بگویند مردم فهیم هستند و وقتی رای نیاوردند بگویند مردم بد هستند، این رفتارها غیر عقلایی است و نباید اجازه داد اتفاقاتی همچون فتنه 88 رخ دهد و این قابل قبول نیست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانون‌مدارترین و منضبط‌ترین فرد در مباحث قانونی باید رئیس جمهور ایران اسلامی باشد.

رجایی ابراز داشت: بحث انتخابات ریاست جمهوری یعنی اینکه ما شخصی را انتخاب کنیم تا به عنوان رئیس جمهور و رئیس قوه مجریه در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین، کشور را اداره کند.

وی تصریح کرد: بدون شک اداره کشور اگر بر مدار قانون نباشد عملی نیست و امکان ندارد بدون توجه به قانون اساسی بتوان کشور را اداره کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شخصی که می‌خواهد نقش بسیار خطیر و مهم رئیس جمهوری را بر عهده بگیرد، باید شخص قانون‌مداری باشد چرا که قادر نخواهد بود کشور را بدون توجه به قانون اداره کند، مدعی باشد رئیس جمهور است، اما قانون را قبول نداشته باشد.

رجایی ادامه داد: کسانی صلاحیت ریاست جمهوری و قرار گرفتن در چنین مسئولیتی  را دارند که خطوط اصلی نظام را قبول داشته باشد.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی است، یک قانون اساسی دارد که چارچوب‌ها در آن تعریف شده است، یک نهادهای قانونی دارد که هر کدام بر اساس قانون نقش و جایگاهی را دارند، بنابراین رئیس جمهوری که می‌خواهد انتخاب شود باید تمام اینها را قبول داشته باشد نمی‌تواند بگوید من نظرات رهبری را قبول ندارم، هر زمان که موضوعی به نفعش است آن را قبول کند در غیر این صورت از قبول آن سر باز بزند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور باید چارچوب اصلی قانون را قبول داشته و بر اساس آن حرکت کند، گفت: قانون‌مدارترین و منضبط‌ترین فرد در مباحث قانونی باید رئیس جمهور باشد زیرا رئیس جمهور دومین شخص مملکت بر اساس قانون است که اگر مدار کارش بر مدار قانون نباشد، نمی‌تواند کشور را اداره کند.

وی در ادامه شرکت در انتخابات را یک وظیفه دانست و گفت: از نگاه عقلی همه باید در انتخابات شرکت کرده و در سرنوشت کشور خود سهیم باشند، عقل حکم می‌کند، سرنوشت خود را به دست دیگران نسپاریم و خود برای آن تصمیم بگیریم.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: از نگاه اجتماعی و سیاسی هم با توجه به اینکه امروز ایران در جامعه جهانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، باید از نهادهای قدرتمندی نیز برخوردار باشد که لازمه آن داشتن پشتوانه محکم و قوی مردمی است.

رجایی افزود: از نگاه شهروندی نیز از آنجا که ایران کشوری است که بر مدار عقلانیت و قانون‌مداری حرکت می‌کند، طبیعی است که مردم برای تعیین سرنوشت کشور در انتخابات حضور یابند.

وی گفت: ملت ایران بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب امروز در نقطه بسیار مطلوبی از نگاه سیاسی قرار دارند و نظرات خود را درست تشخص می‌دهند و در  انتخابات این دوره هم خلق حماسه خواهند کرد.

انتهای پیام/52882/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول