اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزان بیرجند افتتاح شد

پایگاه بسیج دانشجویی مؤسسه آموزش غیرانتفاعی هرمزان با حضور مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افتتاح شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزان بیرجند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس مؤسسه غیرانتفاعی هرمزان خراسان جنوبی ظهر امروز در جلسه افتتاحیه بسیج دانشجویی مؤسسه غیرانتفاعی هرمزان خراسان جنوبی، اظهار کرد: افتتاح دفتر بسیج دانشجویی این مؤسسه در آستانه ولادت حضرت علی(ع)، سالروز فتح خرمشهر و روز پدر، سرآغازی خوش یمن را رقم می‌زند.

علیرضا پورخباز ادامه داد: مؤسسه آموزش غیرانتفاعی هرمزان به عنوان نخستین مؤسسه غیرانتفاعی در استان خراسان جنوبی، موافقت قطعی خود را در سال 90 توسط دفتر گسترش وزارت علوم صادر کرد.

رئیس مؤسسه غیرانتفاعی هرمزان خراسان جنوبی ادامه داد: این مؤسسه در ابتدا با سه رشته در زمینه‌های کشاورزی و پنج رشته فنی‌ و مهندسی، از مهرماه سال گذشته فعالیت خود را با ثبت‌نام 300 دانشجو آغاز کرده است.

پورخباز اذعان داشت: با تلاش هیئت مؤسسه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد به عنوان مدیر فرهنگی این موسسه تلاش می‌کنیم تا در گسترش آموزش عالی و نیروی انسانی و همچنین حفظ سرمایه‌های مادی و انسانی سهم کوچکی در این استان داشته باشیم.

مسائل فرهنگی دانشگاه باید در اولویت قرار بگیرد

مدیر امور فرهنگی مؤسسه آموزش غیر انتفاعی هرمزان خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: مسائل فرهنگی دانشگاه هرمزان باید در اولویت باشد، در همین راستا افتتاح دفتر بسیج مؤسسه هرمزان با توجه به سالگرد آزادسازی خرمشهر و ولادت مولای متقیان می‌تواند آغازی مبارک باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد اذعان داشت: درخواست دانشگاه به عنوان مسئول بسیج مکاتبه شده است و سید حسین رمضانی با معرفی ستاد بسیج استان ادامه کار را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کانون قرآن و نماز مؤسسه هرمزان راه‌اندازی شده است، گفت: با راه‌اندازی کانون بسیج دانشجویی و دفتر هلال احمر این مؤسسه، زمینه‌ مسائل فرهنگی فراهم می‌شود.

مدیر امور فرهنگی مؤسسه آموزش غیر انتفاعی هرمزان تصریح کرد: روحیه بسیجی بودن و توجه به مسائل ارزشی و فرهنگی باید در دانشگاه‌ها مد نظر قرار گرفته شود.

عبدالرزاق‌نژاد ادامه داد: با تازه تاسیس بودن دانشگاه هرمزان مشکلات زیادی پیش‌رو داریم اما علاقه داشتن به کارهای فرهنگی، کمبود امکانات را پوشش می‌دهد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در ارتباط با بسیج فرمودند، بسیج یعنی آمادگی، یعنی احساس تکلیف در همه لحظات، حضور در همه میدان‌هایی که انسان در آن میدان قرار می‌گیرد.

مدیر امور فرهنگی مؤسسه آموزش غیر انتفاعی هرمزان با اشاره به سالگرد آزادسازی خرمشهر، گفت: بسیج یکی از مسائل بسیار مهم به ویژه در جمع جوانان است که باید به طور جد به آن پرداخته شود.

عبدالرزاق‌نژاد ادامه داد: امروز اگر دشمنان تسلیم شده‌اند قطعا نشأت گرفته از تفکر بسیجی و خون‌های مقدس، شهادت‌ها و استقامت‌هایی است که برای نجات ایران اسلامی ریخته شده است و با توجه به این آثار گرانمایه بر همه لازم و واجب است که تفکر بسیجی را توسعه دهند.

انتهای پیام/69017/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول