اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی یزد:

3200 دانشجوی بسیجی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی یزد از اعزام 3 هزار و 200 دانشجوی یزدی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور خبر داد.

3200 دانشجوی بسیجی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند

محمدعلی میرعلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: جامعه دانشگاهی امروز ما نیاز ویژه‌ای به تغذیه فرهنگ غنی اسلام دارد که کاروان‌های راهیان نور و سفرهای زیارتی به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور می‌تواند تا حد زیادی این نیاز را برطرف کند.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ در برنامه‌ریزی راهیان نور دیده شده است، افزود: مانند سال‌های گذشته با کمترین مشکل، همه کاروان‌های دانشجویی راهیان نور عازم کربلای ایران شده و شاهد بیشترین استقبال و رضایت از سوی دانشجویان نیز بودیم.

وی دستیابی به آثار فرهنگی و معنوی هشت سال دفاع مقدس را از عوامل موثر در ایجاد تغییر و تحول در دانشجویان برشمرد و اضافه کرد: دانشجویان با روحیه و تاثیر معنوی که در این اردوها کسب می‌کنند و الگویی که از شهدا می‌گیرند، خط اسلام و ولایت را پیدا می‌کنند و تمام فضای جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

میرعلی ادامه داد: بسته‌های متناسب و مفیدی برای دانشجویان تهیه شده است تا مطالب آموزنده‌ای را در طول سفر فرا گیرند همچنین از راویان مجرب و توانمند در این سفرها بهره بردیم تا پرسش‌های مطرح شده در زمینه مسائل دفاع مقدس بدون پاسخ نماند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان یزد با تاکید بر تداوم اعزام کاروان‌های راهیان نور در سال‌های آینده افزود: سازمان بسیج دانشجویی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از دانشجویانی که در راهیان نور شرکت کرده‌ا‌ند دعوت می‌کند تا در یادواره‌های شهدا، سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان و حلقه‌های صالحین شرکت کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان طی اسفند ماه در پنج مرحله اعزام شدند، عنوان کرد: در هر مرحله حدود 650 نفر از دانشجویان اعزام شدند که نخستین اعزام در یکم اسفند ماه صورت گرفته و اعزام‌های بعدی در تاریخ‌های 11، 19، 21 و 23 اسفند ماه انجام شد.

میرعلی با اشاره به اینکه این اردو به مدت چهار روز برگزار می‌شود، افزود: روز اول دانشجویان از مناطق هویزه، طلائیه و معراج شهدا بازدید می‌کنند و در روز دوم راهی مناطق اروندکنار، شلمچه و خرمشهر می‌شوند و سپس از موزه جنگ بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: روزهای دیگر دانشجویان به مناطق دهلاویه، سوسنگرد، بستان، فکه، چزابه، منطقه عملیاتی فتح المبین می‌روند و در آخر با زیارت شوش دانیال پیامبر بزرگ خدا، راهی یزد می‌شوند.

انتهای پیام/90004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول