اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان:

2600 دانشجوی گیلان جهادی می‌شوند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان از حضور دو هزار و 600 دانشجو در اردوهای جهادی امسال در مناطق محروم این استان خبر داد.

2600 دانشجوی گیلان جهادی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا ملک‌علیپور در مراسم افتتاحیه همایش رسم هجرت در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه‌های مختلف گیلان اظهار کرد: امسال دو هزار و 600 دانشجو در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند که برای زیرپوشش قرار دادن روستاهای محروم گیلان، بین 12 تا 16 روز آموزش می‌بینند.

به گفته وی، دانشجویان شناسایی مناطق محروم، چگونگی تشکیل تیم‌های جهادی در کوتاه‌ترین زمان با بیشترین کارایی برای انجام کارهای بزرگ را آموزش می‌بینند.

این مسئول، افزود: در نوروز امسال نیز 200 دانشجو در قالب شش تیم جهادی حضور داشتند که پنج تیم از آنها در گیلان و یک تیم دیگر در منطقه قلعه حسن شیروان در خراسان شمالی فعالیت کردند.

وی فعالیت در عرصه فرهنگی را نخستین عرصه برای اجرای برنامه‌های جهادی دانست و تصریح کرد: اجرای برخی از مناسبت‌ها و... از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در این اردوهاست.

*ارتقای فرصت‌های شغلی در روستاها هدف اردوهای جهادی است

ملک‌علیپور برخی دیگر از فعالیت‌های جهادی دانشجویان را در اردوهای مذکور برشمرد و گفت: ارتقای فرصت‌های شغلی و مهارتی روستاییان برای تحقق حماسه اقتصادی در کشور از دیگر برنامه‌های اردوهای جهادی است.

وی آموزش تنوع اشتغال و منابع درآمدی و ایجاد زمینه خودباوری و اعتماد به‌نفس در دانشجویان و... را از دیگر برنامه‌ها و تاثیرات این اردوها ذکر کرد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان لزوم برگزاری اردوهای جهادی را فرصتی برای خودسازی، ارتقای اعتماد به‌نفس و خودباوری و اتکال به خدا برای دانشجویان دانست.

*همکاری حلقه‌های صالحین در اردوهای جهادی

وی یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های اردوهای جهادی امسال را تبدیل هر گروه جهادی به یک جلسه تربیتی صالحین در طول سال عنوان کرد.

ملک‌علیپور ادامه داد: این امر در طول سال با تشکیل گروهایی از طلاب، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در داخل گروه‌های جهادی با اهداف تربیتی صورت می‌گیرد.

وی اردوهای جهادی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و یادآور شد: خلق روحیه انقلابی و جهادی در مدیران و کارشناسان آینده و... رمز عبور موفق از این مرحله تاریخی است.

این مسئول همت مسئولان اداره‌ها، نهادها و دانشگاه‌ها در حمایت همه جانبه از دانشجویان جهادی و مشارکت بیشتر آنها در اردوهای جهادی را از جمله راهکارهای مناسب برای ارتقای سطح این اردوها ذکر کرد.

انتهای پیام/84002/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول