اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 200 رزمنده دفاع مقدس

همایش فاتحان خرمشهر برگزار شد

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر همایش فاتحان خونین شهر با حضور رزمندگان خرمشهری در مجموعه خلیج فارس این شهر برگزار شد.

همایش فاتحان خرمشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، در این همایش که بیش از 200 رزمنده دوران دفاع مقدس حضور داشتند برنامه‌های متنوعی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید چند تن از رزمندگان دوران دفاع مقدس خرمشهر به ایراد اشعاری در مدح مدافعان و فاتحان خونین شهر پرداختند.

سپس یکی از شاعران و مداحان عرب زبان منطقه خرمشهر با اشعار عربی خود در مدح امام اول شیعیان حضرت امام علی (ع) و حماسه خونین خرمشهر قهرمان، حاضرین در این جشن را به وجد آورد.

چند تن از بانوان رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعان خرمشهر نیز در این همایش حضور داشتند، همچنین از رزمندگان خرمشهری که پس از دوران جنگ تحمیلی این شهر را ترک گفته بودند، دعوت به عمل آمده بود که آنان نیز از دیگر شهرهای کشورمان از جمله استان‌های اصفهان و تهران خود را به خرمشهر رسانده بودند تا ساعاتی را در کنار همرزمان دیروز خود باشند.

در ادامه این مراسم گروه‌های مختلفی به اجرای برنامه پرداختند و لحظات شادی را برای حاضرین در این همایش رقم زدند.

امام جمعه، فرماندار، شهردار، نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان منطقه آزاد اروند از حاضرین در همایش فاتحان بودند.

در این همایش چند تن از رزمندگان خرمشهری به ایراد خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداخته و لحظات نورانی را برای حاضران رقم زدند.

در پایان نیز عبدالصاحب عبود زاده از مدافعان جنگ 35 روزه خرمشهر و جانباز جنگ تحمیلی که از گردآورندگان مراسم نیز به شمار می‌رود به ایران سخنانی پرداخت و خواستار احداث باغ موزه دفاع مقدس در این شهرستان شد تا یاد و خاطره جانبازان و شهدای 8 سال حماسه و ایثار خرمشهر زنده بماند.

انتهای پیام/72013/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول