اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:

آزاد‌سازی خرمشهر نماد تحمیل اراده انقلاب بر زورگویان بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: آزاد‌سازی خرمشهر نماد حقیقی از تحمیل اراده ارزشمدار انقلاب اسلامی بر مستکبران و زور‌گویان دنیا بود که هرگز پایانی برای آن متصور نیستیم.

آزاد‌سازی خرمشهر نماد تحمیل اراده انقلاب بر زورگویان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی کریمی ظهر امروز در آستانه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اردبیل گفت: استکبار جهانی از اولین روزهای پیروزی انقلاب درصدد شکستن روحیه ایمان، عظمت و اقتدار این ملت با توطئه‌ها و ترفندهای مختلف بودند به طوری که بعد از کودتای نوژه در تیرماه 59 مستکبران روزگار با سردمداری صدام کنار هم نشستند و با ملاقات‌های آشکار و پنهان و همچنین چراغ سبز آمریکا حمله به ایران را تدارک دیدند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق با پنج لشکر زرهی، دو لشکر مکانیزه، 15 تیپ مستقل و صدها ادوات جنگی زمینی و هوایی به ایران اسلامی حمله کرد تا شاید قدرت و عظمت این کشور را متزلزل کرده و ملت ایران را به تسلیم وادار کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل یادآور شد: در این حمله ناجوانمردانه که در آغازین روزهای شکل‌گیری انقلاب اسلامی انجام شد دشمن توانست بخشی از خاک کشورمان را نظیر خرمشهر تصرف کند اما روحیه ایمانی و عظمت و شجاعت جوانان این مرز و بوم سبب شد تا در قالب عملیات بیت‌المقدس در سه مرحله بعد از 20 ماه خرمشهر آزاد شود.

کریمی عنوان کرد: به اذعان رسانه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی رزمندگان با فتح خرمشهر در حقیقت ستون اصلی پیروزی‌ها و کامیابی‌های دشمن را بر هم زدند و در کمتر از چند سال صدام با شکست و حقارت کامل قطعنامه را پذیرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل آزاد‌سازی خرمشهر را نماد تحمیل اراده جمهوری اسلامی ایران بر عراق با تکیه بر قدرت ایمان توصیف کرد و گفت: طوفان شنی که در حمله رزمندگان ما در حرکت‌های سربازان رژیم بعث به‌وجود آمد سبب شد تا شبکه مخابراتی آن‌ها قطع شود و این نمودی از قدرت الهی در همراهی سلحشوران ایران اسلامی بود و باید گفت حماسه خرمشهر برگ درخشانی از مقاومت و ایثار ملت ایران است.

کریمی به تقارن سالگرد فتح خرمشهر با سالروز ولادت امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: در این روز برنامه‌های مختلفی با محوریت جشن و سرور، افتتاح پروژه‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، تجدید میثاق با شهدا و خانواده‌های آن‌ها، برگزاری صبحگاه مشترک و تجلیل از فاتحان خرمشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در روز سوم خرداد و پیش از خطبه‌های نماز جمعه شاهد سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری مسابقه مینی‌گلف، پخش فیلم‌های جشنواره عمار و همچنین نشست‌های معرفتی ـ سیاسی با هدف آگاه‌سازی بیشتر خواهیم بود.

انتهای پیام/62001/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول