اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

یک چهارم بقاع متبرکه قزوین نیازمند اقدامات عمرانی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: یک چهارم بقاع متبرکه قزوین نیازمند اقدامات عمرانی است.

یک چهارم بقاع متبرکه قزوین نیازمند اقدامات عمرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی اظهار داشت: با توجه به وجود بیش از 250 بقعه متبرکه در استان و وضعیت فعلی آن‌ها، می‌توان گفت یک چهارم این بقاع نیازمند اقدامات و عملیات عمرانی است.

نوروزی بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای انجام عملیات عمرانی در این بقاع دست کم به پنج تا شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نوروزی افزود: هم‌اکنون در 15 درصد از بقاع متبرکه استان، اقدامات عمرانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که سال گذشته در دست انجام بوده و امسال نیز در رأس برنامه‌ها قرار دارد، بازسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی حرم امامزاده‌ها و بقاع متبرکه است.

این مسئول با اعلام اینکه در سال گذشته عملیات عمرانی در 20 امامزاده در سطح استان صورت گرفت، یادآور شد: بودجه اختصاص‌یافته از محل سازمان اوقاف و امور خیریه و اعتبارات استانی جوابگوی فعالیت صورت گرفته نیست.

نوروزی با اشاره به اینکه برخی از امامزاده‌های استان در حال حاضر از وضعیت نامناسبی برخوردار است، گفت: تعدادی از امامزاده‌ها در اثر حوادث طبیعی همچون زمین‌لرزه تا حدود زیادی تخریب شده است و تعدادی نیز به دلیل داشتن مسیر صعب‌العبور و عدم امکان حمل مصالح، ساخت‌وساز در آن به سختی ممکن می‌شود.

وی اذعان کرد: اعتبارات کم برای این کار چندان جوابگو نیست و از این‌رو نیاز به اختصاص اعتبارات مناسب برای ایجاد تحول در حوزه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان احساس می‌شود.

انتهای پیام/2667/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول