اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

بقعه امام‌زاده ابراهیم(ع) طاقبستان در کرمانشاه بازسازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح جامع و نقشه ساخت‌وساز امام‌زاده ابراهیم(ع) طاقبستان در کرمانشاه آماده است و با کوتاه‌کردن ساقه گنبد این امام‌زاده را بازسازی می‌کنیم.

بقعه امام‌زاده ابراهیم(ع) طاقبستان در کرمانشاه بازسازی می‌شود

حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: با مسئولان میراث‌فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص بقعه امامزاده ابراهیم(ع) جلساتی را برگزار کردیم و با توجه به اینکه کف طاقبستان پایین آمده با بررسی کارشناسی به این نتیجه رسیدیم ساقه گنبد را کوتاه کنیم.

حسینی‌اراکی با تاکید براینکه با انجام این کار مردم علاوه بر تفریح، به راحتی به زیارت هم خواهند پرداخت، افزود: طرح جامع و نقشه ساخت‌وساز آماده است و ساقه گنبد به اندازه یک متر و 20 سانتی‌متر در نظر گرفته شده و با این کار ثبت جهانی طاقبستان مشکلی نخواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود 100میلیون تومان نیاز است تا کار بازسازی این امام‌زاده انجام شود، ادامه داد: ساخت‌وساز قدیمی اطراف امام‌زاده مورد بازسازی قرار می‌گیرد و سرویس بهداشتی برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است.

حسینی‌اراکی با ذکر اینکه ضریح جدید امام‌زاده ابراهیم(ع) به زودی آماده می‌شود، ادامه داد: این بازسازی با تعامل خوب اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه انجام می‌شود و سعی می‌شود که به عبور و مرور مردم آسیبی نرسانیم و کف زمین این امام‌زاده را درست خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از استاندار کرمانشاه برای ساخت این امام‌زاده و هم‌چنین بقعه سیده فاطمه(س) تقاضای کمک و همکاری داریم و بازسازی این مکان علاوه بر جنبه معنوی موجب افزایش زائران می‌شود. بحث مشاوره و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، اقامه نمازجماعت از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مکان است.

حسینی‌اراکی خاطرنشان کرد: با این بازسازی عبور و مرور از مسیر طاقبستان به امام‌زاده ابراهیم(ع) برای گردشگران و زائران راحت‌تر می‌شود.

انتهای پیام/2700/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول