اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارشنبه این هفته

مراسم بزرگداشت امامزاده سلطانعلی و 150 شهید منطقه اردهال برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) و 150 شهید منطقه اردهال در آستان مقدس این امامزاده چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت امامزاده سلطانعلی و 150 شهید منطقه اردهال برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان این مراسم در روز چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ ماه جاری همزمان با 27 جمادی‌الثانی سالروز شهادت امامزاده حضرت سلطانعلی‌ بن ‌امام محمد باقر(ع) از ساعت 10:30 تا 13 با مداحی مداحان اهل بیت در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال برگزار می‌شود.

 این مراسم همه ساله در سالروز شهادت نخستین شهید اهل بیت (ع) در ایران و به همت هیئت‌های مذهبی و خانواده‌های شهدای منطقه اردهال از سال 71 تاکنون برگزار می‌شود.

به منظور برگزاری هرچه بهتر این مراسم و ارائه خدمات مناسب به زائران با ستاد برگزاری نماز جمعه منطقه اردهال نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و قرار است از ظرفیت‌ها و امکانات این ستاد نیز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم استفاده شود.

برپایه این گزارش مراسم سوگواری و بزرگداشت‌های دیگری در شهرهای کاشان، اصفهان، فین، خاوه، اردهال و حتی تهران تا پایان هفته به مناسبت سالروز شهادت فرزند امام محمد باقر (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم‌ها مداحان اهل بیت (ع)، سوگواری خادمین، عزاداری روحانیون در حوزه‌های علمیه کاشان، شام غریبان و مراسم شمع‌گردانی توسط خادمین و برپایی دعای روحبخش کمیل از جمله برنامه‌هایی هستند که به این مناسبت در شهرهای مختلف تدارک دیده شده‌اند.

گفتنی است حرکت کاروان پیاده‌روی بصیرت عاشورایی به مناسبت سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه از آستان مطهر حضرت حبیب‌بن موسی در کاشان به سمت آستان مقدس شهید اردهال صورت می‌گیرد.

شهادت این امامزاده بزرگوار در تاریخ شمسی در دومین جمعه مهرماه در آغاز فصل پاییز تعیین شده که به آیین قالیشویان مشهور است اما به روایت تقویم قمری 27 جمادی‌الثانی روز شهادت ایشان محسوب می‌شود.

حضرت ابالحسن علی ابن امام محمد باقر(ع) در سال 113 هجری قمری به دعوت مردم کاشان و به امر پدر بزرگوارشان حضرت امام محمد باقر(ع) برای امر تبلیغ دین اسلام و پاسخگویی به احساسات مذهبی مؤمنان وارد منطقه کاشان و اردهال شد و مدت سه سال به ارشاد مردم ولایتمدار این دیار پرداخت اما سرانجام در روز 27 جمادی الثانی سال 116 هجری قمری در جنگی نابرابر و به همراه یاران باوفایشان به شهادت رسیدند.

به همین مناسبت مراسم بزرگداشت این امامزاده بزرگوار و 150 شهید منطقه اردهال در آستان مقدس آن حضرت در مشهد اردهال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2406/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول