اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

اتمام مرمت 150 مسجد و امامزاده تاریخی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: مرمت تمام 150 مسجد و امامزاده تاریخی و ثبت ملی شده استان تا پایان سال جاری و پیش از آغاز سال 93 به اتمام می‌رسد.

اتمام مرمت 150 مسجد و امامزاده تاریخی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعدازظهر امروز در آیین رونمایی از پایان مرمت مسجد قزوینی تبریز اظهار کرد: مساجد جامع اغلب شهرهای استان احیا شده و در برخی موارد توسعه نیز یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 23 مسجد از این 150 باب مساجد تاریخی استان در حوزه بازار جهانی تبریز قرار دارند، یادآور شد: تمام این 23 مسجد مرمت شده‌اند و مسجد صادقیه به عنوان آخرین مسجد در دست مرمت این مجموعه تا پایان خردادماه سال‌جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

محمدی با اشاره به مرمت چهار حوزه علمیه و مدرسه داخل بازار جهانی تبریز نیز خاطرنشان کرد: حاج صفرعلی، مدرسه اکبریه و حوزه علمیه طالبیه تعدادی از این آثار بودند که مورد بازسازی، بهسازی و مرمت قرار گرفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مساجد را پس از پایان مرمت نیازمند نگهداری خوب دانست و خواستار دقت و توجه نمازگزاران و مومنان برای حفظ این آثار ارزشمند تاریخی و معنوی شد.

محمدی همچنین با تأکید بر نقش همکاری هیئت امنای مساجد در بازسازی و مرمت این آثار تاریخی تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم و هیئت امنای مساجد مایه دلگرمی و پیشرفت های چشمگیر در مرمت و بهره‌برداری از این آثار بوده است.

وی، مرمت مساجد را منشا ایجاد روحیه نشاط و امید خواند و با اشاره به نحوه ساخت مساجد جدید توسط خیران یادآور شد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌تواند با در اختیار قرار دادن نقشه‌های فنی مساجد تاریخی، خیران را در ساخت مساجدی با معماری سنتی یاری کند.

انتهای پیام/60002/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول