اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ‌کل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه خراسان جنوبی

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت: سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه برای نخستین بار در این استان راه‌اندازی شده‌ است.

راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه خراسان جنوبی

محمد‌طاهر گرایلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بیش از 9 هزار پرونده موقوفات بررسی، تنظیم و وارد سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه شده است.

وی با بیان اینکه در سند‌های اجاره موقوفات گذشته نیت‌های واقفان مغفول مانده بود، افزود: در ثبت و ضبط سندهای موقوفات نیت‌های واقفان منظور شده است.

325 سند مالکیت موقوفات در خراسان جنوبی صادر شده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از صادر شدن 325 سند مالکیت موقوفات در استان خبر داد و تصریح کرد: از تعداد 325 سند 9 فقره در سال جاری صادر شده که برای صدور هر سند از 500 هزار تا یک میلیون تومان برای اداره اوقاف هزینه دارد.

گرایلی ابراز داشت: ورود و خروج اطلاعت اسناد، دریافت و پرداخت درآمدهایی موقوفه از طریق سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 30 درصد درآمد‌های موقوفه‌ها صرف نگهداری عین موقوفات می‌شود، اضافه کرد: 10درصد برای هزینه‌های جاری و 47 درصد آن برای نیت‌های واقفان و مابقی برای امورات فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.

20 درصد عایدات امامزادگان برای امورات فرهنگی در نظر گرفته شده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به غبارروبی امامزادگان یادآور شد: در این غبارروبی‌ها هیئت امنا، نماینده اوقاف، نیروی انتظامی و نماینده بانک با اداره اوقاف همکاری دارند.

گرایلی متذکر شد: عایدات امامزادگان 20 درصد مربوط به امورات فرهنگی بقاع، 40 درصد برای هزینه عمرانی، 30 درصد هم برای هزینه‌های جاری آب، گاز و برق در نظر گرفته می‌شود و 10 درصد آن به سازمان اوقاف تهران برگشت داده می‌شود.

انتهای پیام/69014/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول