اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی دانشگاه پیام نور بیرجند:

اردوهای جهادی فرصتی مناسب برای تقویت روحیه استقامت است

مسئول بسیج سازندگی دانشگاه پیام نور بیرجند با بیان اینکه اردوهای جهادی فرصت مناسبی برای خودسازی و تقویت روحیه استقامت است، گفت: این اردوها برای تبدیل دانش نظری به عملی اثربخش است.

اردوهای جهادی فرصتی مناسب برای تقویت روحیه استقامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، هادی پرتوی‌نیا با بیان اینکه اردوهای جهادی فرصت مناسبی برای خودسازی و تقویت روحیه استقامت در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی اجتماعی و فردی است، اظهار کرد: یکی از برکات هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت جهادگرانه به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شما جهادگران با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام و به دین دعوت می‌کنید، افزود: این خدمت‌رسانی وظیفه بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی دانشگاه پیام نور بیرجند با اشاره به شعار اردوهای جهادی امسال گفت: شعار امسال این است که «آمده‌ایم بسازیم تا ساخته شویم» و ما معتقدیم انسان در این اردوها می‌تواند با خودسازی به خدا نزدیکتر شود.

پرتوی‌نیا اضافه کرد: اردوهای جهادی نوروز امسال به مناطق محروم نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود زیرا اینکه در ایام نوروز تعدادی از دانشجویان برای خدمت به مردم به مناطق محروم سفر می‌کنند بسیار جذاب و تجربه خوبی بود.

وی تصریح کرد: در طول 10 روز که گروه جهادی در کوچ القار سکونت داشت، سعی شد علاوه بر کارهای عمرانی به فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی نیز پرداخته شود که از مهمترین آنها برپایی نماز جماعت بود.

مسئول بسیج سازندگی دانشگاه پیام نور بیرجند دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران روستاها، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، برگزاری مراسم عزاداری ویژه دهه اول فاطمیه و محفل انس با قرآن را از جمله برنامه‌های  فرهنگی این اردو برشمرد.

پرتوی‌نیا با بیان اینکه سه گروه جهادی در ایام نوروز امسال به مناطق محروم اعزام شدند، گفت: دو گروه 15 نفره متشکل از خواهران و یک گروه از برادران این دانشگاه به روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته به مدت 10 روز اعزام شدند.

وی هدف از هجرت را ارتقای روحیه فرهنگی و اجتماعی، ارتقای سطح فرهنگ و سواد جامعه، پیشرفت عمرانی و آبادانی آن منطقه و ترویج فرهنگ مهدویت برشمرد.

مسئول بسیج سازندگی دانشگاه پیام نور بیرجند متذکر شد: گروه برادران در روستای کوچ القار مشغول به مرمت و تکمیل مسجد روستا هستند و در برگزاری کلاس‌های آموزش کشاورزی برای کشاورزان روستا، آموزش در زمینه‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، خانه‌داری و مشاوره‌ای به فعالیت پرداختند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت پنج گروه جهادی در ایام نوروز در استان گفت: از این تعداد سه گروه دانشجویان دانشگاه پیام نور، یک گروه از تربیت معلم امام سجاد و یک گروه از آموزشکده آزاد سما در اردوهای هجرت حضور داشتند.

محمد ملائی افزود: در نوروز 92 دو گروه متشکل از خواهران، هر گروه 15 نفر در روستاهای اکبرآباد و تقی‌آباد بخش ماژان شهرستان خوسف مشغول به فعالیت در زمینه‌های علمی، آموزش احکام و قرآن بودند. 

وی خاطر نشان کرد: یک گروه از برادران در روستای کوچ القار علاوه بر فعالیت‌های مذهبی و آموزشی، در بخش عمرانی و کشاورزی خدماتی ارائه کردند.

انتهای پیام/69013/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول