اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حمایت از تولید خانگی گوشت سفید

توزیع 40 هزار قطعه جوجه ارزان قیمت در روستاها آغاز شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: در سال حماسه اقتصادی و با هدف حمایت از تولید خانگی گوشت سفید، 40 هزار قطعه جوجه ارزان قیمت در روستاها توزیع می‌شود.

توزیع 40 هزار قطعه جوجه ارزان قیمت در روستاها آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید امیریان ‌در بازدید از طرح‌های توسعه اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی اردبیل اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی در عمل به منویات مقام معظم رهبری در خلق حماسه اقتصادی تلاش و همت خود را به کار گرفته تا در قالب طرح‌های متنوع اقتصادی با محور روستا و احیای تولید گذشته بتواند بخشی از نیازمندی کشور را تأمین کند.

وی تصریح کرد: در همین راستا، این سازمان تاکنون اقدام به توزیع 20 هزار قطعه جوجه یک‌روزه با نرخ 2 هزار و 300 تومان که حدود هزار تومان پایین‌تر از نرخ بازار است کرده تا بتواند پرورش مرغ محلی و خانگی را در روستاها توسعه دهد.

امیریان با اعلام اینکه این جوجه‌ها واکسینه شده و هیچ مشکلی از بابت رشد و نمو آنها وجود ندارد، خاطر نشان کرد: توزیع 20 هزار قطعه نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم به زودی این رقم نیز توزیع شود.

این مسئول از دایر شدن 250 سایت پرورش قارچ در مناطق روستایی و ساخت 10 واحد پرواربندی دام‌های سنگین و سبک خبر داد و اضافه کرد: قرار است 400 واحد دامپروری نیز راه‌اندازی شود و در کنار آن 100 واحد کندوی عسل برای تولید این محصول دایر می‌شود.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی در تأمین امنیت غذایی کشور و قطع وابستگی‌ها به حرکت‌های اساسی دست زده و از هزار طرح بررسی شده در حوزه اقتصاد مقاومتی 10 طرح را به استان‌ها ابلاغ کرده تا در برنامه‌ریزی دو ساله بتوان اهداف مورد نظر را عینیت بخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با برشمردن پنج طرح اولویت‌دار در حوزه اجرا یادآور شد: در کنار توجه به افزایش تولید مرغ و تخم مرغ محلی تولید کود ورمی کمپوست در 500 واحد در دستور کار قرار گرفته تا جلوی واردات کود شیمیایی گرفته شود.

امیریان اولویت تولید شیلات و آبزیان را تا سقف 500 تن یادآور شد و ادامه داد: پرورش ماهی آن هم در پایین دست سدها و حوضچه‌های بهره‌برداری کشاورزی با استقبال خوبی از طرف کشاورزان روبه‌رو شده که امیدواریم در این زمینه تولید کیفی آبزیان را شاهد باشیم.

وی گفت: قرار است 32 واحد تولید قارچ خوراکی نیز بعد از آموزش 12 ساعته علاقمندان و فعالان این حوزه صورت بگیرد که نیازمند فرهنگ‌سازی برای مصرف قارچ به عنوان جایگزین مطلوب گوشت هستیم تا همه به مصرف آن گرایش پیدا کنند.

امیریان همچنین از فعال‌سازی هشت کارگاه فرآوری محصولات باغی، صیفی و سبزیجات خبر داد و افزود: الگوی مناسبی در این زمینه طراحی شده و در اختیار کشاورزان و زارعان قرار گرفته است.

انتهای پیام/62003‌/ش‌30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول