اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه خدمات رایگان به مردم

50 گروه جهادی به مناطق محروم کردستان اعزام شدند

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان از اعزام 50 گروه جهادی به مناطق محروم این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این رویکرد در سال جاری نیز استمرار خواهد داشت.

50 گروه جهادی به مناطق محروم کردستان اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران محمدی در دیدار فرمانده و معاونت‌های سپاه بیت‌المقدس با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: این گروه‌‌ها در حوزه‌های عمرانی، بهداشت و سلامت، آموزشی و فرهنگی فعالیت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این اعزام‌ها با شرکت بیش از یک هزار و 870 نفر انجام شده است تصریح کرد: به این ترتیب به بیش از 25 هزار نفر از مردم مناطق روستایی خدمت ارائه شده است.

محمدی همچنین گفت: اعزام بیش از 200 تیم پزشکی با محوریت بسیج جامعه پزشکی به منظور ویزیت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از 15 هزار نفر از مردم مناطق روستایی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان اظهار کرد: در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی نیز 229 پروژه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان در سال گذشته اجرایی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان خاطرنشان کرد: احداث پنج واحد مدرسه روستایی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه دیگر طرح‌ اجرا شده در این خصوص است.

محمدی همچنین به اجرای 97 پروژه عمرانی در راستای رفع محرومیت مردم استان از محل اعتبارات قرارگاه سپاه کردستان اشاره کرد و گفت: احداث هشت زمین ورزشی با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان و 5 واحد مدرسه با مشارکت سازمان نوسازی مدارس استان انجام شده است.

وی افزود: ساخت دو واحد خانه عالم و یک واحد خانه ایتام، 11 دهنه پل روستایی و یک باب غسال‌خانه و سه باب سرویس بهداشتی و تعمیر و بهسازی 66 واحد مسجد از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

محمدی همچنین به اجرای 87 طرح تولیدی به ارزش 4 میلیارد و 320 میلیون ریال و کمک به 150 واحد خدماتی به ارزش 10 میلیارد و 110 میلیون ریال را از جمله اقدامات بسیج سازندگی کردستان عنوان کرد.

وی افزود: شناسایی زمین‌های بدون استفاده و در اختیار بسیجیان قراردادن زمین‌های قابل استفاده به منظور کشت پائیزه با مساحتی بالغ بر 30 هکتار، کاشت بیش از 5 هزار اصله نهال مثمر در اراضی مستعد و غیرقابل استفاده در پادگان‌ها، همچنین بهسازی و مرمت شش رشته قنات در شهرستان‌های کردستان با همکاری و مشارکت سازمان جهاد کشاورزی این استان از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان ترویج و تبیین محورهای تولید در حوزه‌های کشاورزی و شناسایی و معرفی بیش از 5 هزار متقاضی اجرای طرح‌های کشاورزی از جمله دیگر گام‌های برداشته شده در این زمینه است.

محمدی افزود: از این تعداد تاکنون بیش از 2 هزار و 200 طرح در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌ها به ارزش بیش از 330 میلیارد تصویب و در حال اجرای سیر مراحل برای واگذاری تسهیلات و راه‌اندازی طرح‌ها است.

وی در پایان از افتتاح یک مجتمع آبرسانی روستایی تا پایان خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع، 11 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/79001/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول