اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز:

اشتغال‌زایی طرح‌های سازندگی شهرستان البرز برای 100 نفر

به گفته فرمانده سپاه امام رضا (ع) ناحیه البرز، با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بسیج سازندگی شهرستان البرز در سال گذشته برای 46 نفر به صورت دائم و 59 نفر به صورت موقت شغل ایجاد شده است.

اشتغال‌زایی طرح‌های سازندگی شهرستان البرز برای 100 نفر

داوود بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز استان قزوین ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی بیان کرد: بسیج سازندگی در اردیبهشت ماه سال 1379 به فرمان مقام معظم رهبری تأسیس شد و امروز وظیفه آن علاوه بر توجه به مسائل سیاسی از طریق تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی، عرصه اقتصادی، تولید ملی و کار آفرینی را نیز شامل می‌شود.

بهرامی با اشاره به پایلوت بودن استان قزوین در انجام طرح‌های بسیج سازندگی، بیان کرد: در این راستا طرح‌هایی همچون راه‌اندازی دستگاه جوجه‌کشی، مراکز ترویجی، کارگاه تولیدی کود، پرورش قارچ و فرآوری میوه و سبزیجات با هدف نگهداری و تحویل در این استان انجام شد.

وی به عملکرد بسیج سازندگی ناحیه البرز با رویکرد جهاد اقتصادی در راستای اشتغال‌زایی و اجرای منویات مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه، احداث 15 حوضچه بتنی در مجاورت چاه‌های آب با همکاری کشاورزانی بود که در مزارع خود چاه آب مستقل دارند.

این مسئول یادآور شد: این اقدام که برای پرورش ماهی و با اعطای وام اشتغال‌زایی از طریق بسیج سازندگی صورت می‌گیرد، در نهایت، به تولید ماهی، کاهش قیمت آن و افزایش کیفیت خاک کمک می‌کند.

بهرامی به تشکیل یک تعاونی تولیدی و توزیعی محصولات کشاورزی به منظور خرید محصولات کشاورزی و توزیع آن در بین مردم و نیز راه‌اندازی یک مرکز ترویج 3 تا 5 هزار قطعه‌ای مرغ بومی اشاره و عنوان کرد: هدف از تشکیل این مراکز، ترویج فرهنگ و ارائه الگو برای استفاده از فرصت‌های کاری است.

تهیه و توزیع دستگاه جوجه کشی 500 قطعه‌ای در شش حوزه مقاومت بسیج و راه‌اندازی مرکز ترویجی یک هزار و 500 قطعه‌ای در مجاورت دستگاه‌های جوجه کشی از دیگر موارد مورد اشاره از سوی این مسئول در حوزه یاد شده بود.

بهرامی، راه اندازی واحد تولید کود ورمی کمپوست (کود آلی) خانگی در سطح استان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی با هدف اشتغال‌زایی و کمک به غنی‌سازی خاک کشاورزی را از اقدامات انجام شده در حوزه بسیج سازندگی البرز عنوان کرد و گفت: از ویژگی‌های مهم این کود قابلیت تولید در جای محدود، سهولت انجام کار و درآمدزایی مناسب است.

وی اذعان کرد: راه‌اندازی سه کارگاه پرورش قارچ خوراکی در سطح شهرستان البرز، راه‌اندازی کارگاه کوچک فرآوری میوه، سبزی و صیفی‌جات برای سلامتی و نگهداری طولانی مدت آن‌ها و نیز ساخت و ترویج چهار واحد گلخانه‌ای از نمونه های دیگر موارد اجرا شده در راستای اشتغال‌زایی است.

بهرامی همچنین برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در سپاه امام رضا (ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: نشست توجیهی آموزشی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه صرفه‌جویی، فروش و نحوه استفاده از امکانات موجود، کارگاه توجیهی اقتصاد مقاومتی مجریان به عنوان یکی از گفتمان‌های مهم ولایت که به صورت خانه به خانه اجرا می‌شود.

بهرامی افزود: این برنامه‌ها در راستای ارائه الگوی صحیح مصرف با استفاده از قوانین اسلامی و بیان اهداف سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و استفاده درست از امکانات به اجرا در می‌آیند.

وی، اجرای طرح‌های در دست انجام سال جاری را در راستای دو رویکرد عنوان و بیان کرد: سپاه ناحیه البرز چهار طرح در راستای محرومیت‌زدایی و 12 طرح برای اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی و دامداری در دست اجرا دارد.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اظهار داشت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و راهبرد ایشان در خصوص نامگذاری این سال به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی وظیفه تمام مردم، مسئولان و نهادهاست که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

بهرامی با اشاره به اهمیت به کار بردن مفهوم حماسه در این نامگذاری، افزود: به کار بردن کلمه حماسه بیانگر اهمیت و حساسیت موضوع است و مردم فهیم ایران همچون همیشه با حضور خود در پای صندوق‌های رأی حماسه‌آفرینی و دشمن را در رسیدن به مقاصد خود ناامید می‌کنند.

وی با اشاره به تحریم‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر ایران تحمیل شده است و شدت گرفتن این موضوع در چند سال اخیر، ادامه داد: علی‌رغم تلاش دشمنان برای ناامید کردن مردم ایران از طریق اعمال تحریم‌ها، این موضوع به فرصتی برای پیشرفت در زمینه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی تبدیل شده است.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول