اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

ایجاد شهرک اشتغال برای معتادان بهبود یافته

استاندار خراسان‌رضوی ایجاد شهرک اشتغال برای معتادان بهبود یافته را طرحی مبتکرانه و کارآمد توصیف و بر اجرایی‌شدن آن با کمک خیران و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

ایجاد شهرک اشتغال برای معتادان بهبود یافته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان‌رضوی اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه به‌ویژه در نسل جوان تلاش و آنان را از مضرات استفاده از مواد مخدر آگاه کنند.

وی با بیان اینکه تنوع تولیدات مواد مخدر بالا و دامنه ورود آن گسترده است، افزود: مقابله اثر بخش با این مس‍ئله، برنامه‌ریزی منسجمی را از سوی دستگاه‌های اجرایی در راستای تقویت اراده قشر جوان و سایر آحاد جامعه می‌طلبد.

استاندار خراسان‌رضوی تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد را گامی مهم در راستای تحقق اهداف یاد شده دانست و گفت: رویکرد پیشگیرانه و تقسیم وظایف بین دستگاه‌های اجرایی از جمله نقاط قوت این سند است که باید برای اجرایی شدن آن تلاش کرد.

فروزان‌مهر ضمن مطلوب توصیف کردن اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های اجرایی مرتبط گفت: همچنان که به زیباسازی نمای بیرونی شهرها توجه می‌شود باید به جمع‌آوری معتادان پر خطر و پاکسازی مناطق آلوده شهری که به مثابه توجه به زیبایی‌های پنهان شهر است، نیز به طور ویژه توجه شود.

وی با تاکید بر استمرار برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت‌های خود، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را در رسیدن به اهداف سازمانی یاری رسانند.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: از دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی نیز انتظار می‌رود تا در جهت افزایش دوره‌های آموزشی با رویکرد مهارت‌های زندگی به خانواده‌های آسیب‌پذیر تلاش کنند.

فروزان‌مهر گفت: مهم‌ترین مسئله پس از نگهداری، بازپروری و بازتوانی معتادان فراهم آوردن زمینه اشتغال برای آنان است که باید با استفاده از ظرفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این امکان را فراهم کرد.

وی طرح سفینةالنجاه و ایجاد شهرک اشتغال برای معتادان بهبود یافته را طرحی مبتکرانه توصیف و بر اجرایی شدن آن با کمک خیران و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: می‌توان از ظرفیت تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق مهر امام رضا(ع) نیز در این راستا استفاده کرد.

فرزوان‌مهر گفت: استفاده از تسهیلات مشاغل خرد و خانگی برای زنان سرپرست خانوار آسیب دیده از اعتیاد، نیز از جمله ظرفیت‌هایی است که در جهت توانمندسازی قشر یاد شده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: انتظار مدیریت عالی استان از فرمانداران به عنوان روسای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌ها، برگزاری جلسات مستمر، رصد موضوعات مرتبط با این حوزه و ارسال گزارش آن به استان است.

کاهش 12 درصدی جرایم در فروردین ماه امسال

در ادامه بهمن امیری‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، طرح جمع آوری معتادان و پاکسازی نقاط آلوده شهری در پنج مرحله به اجرا درآمد که طی آن 257 نفر دستگیر شدند.

وی از کاهش 12 درصدی جرایم در فروردین ماه امسال در مقایسه مدت مشابه سال گذشته خبر داد و آن را از اثرات مطلوب اجرای طرح جمع آوری معتادان پرخطر و پاکسازی مناطق آلوده شهری دانست.

امیری‌مقدم افزود: از مجموع یک‌هزار و 500 نفر معتاد جمع‌آوری شده،  600 نفر پس از گذراندن دوره درمان و بازتوانی به کانون خانواده‌هایشان بازگشته‌اند و افراد باقی‌مانده نیز در حال گذراندن دوره درمان هستند.

وی تصریح کرد: در این مدت با به کارگیری 219 تیم علمیاتی، بیش از دو تن مواد مخدر کشف و شش باند متلاشی شده است.

انتهای پیام/70007/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول