اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان:

استان زنجان رتبه 31 کشور را در وقوع سرقت دارد

فرمانده انتظامی زنجان وضعیت امنیتی و انتظامی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: زنجان رتبه 31 کشوری را از نظر وقوع جرائم و رتبه پنجم کشوری را از نظر کشف سرقت داراست.

استان زنجان رتبه 31 کشور را در وقوع سرقت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، علیرضا صالحی اظهار کرد: سرقت یک نوع رفتار خاص نیست بلکه گستره‌ای از رفتارهای متعدد بوده که در به وجود آمدن آن یک علت دخیل نیست، بلکه عوامل مختلفی از جمله خانواده، فقر، اجتماعی، بیکاری، مهاجرت، رشد جمعیت و ... تاثیرگذار است.

وی رفع معضل اعتیاد، بیکاری، فقر مادی و فرهنگی را از جمله مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با سرقت دانست و تصریح کرد: مسئله سرقت از طرفی نتیجه تناقض شرایط، آگاهی اخلاقی و از طرف دیگر نتیجه تناقض استانداردهای زندگی و الگوهای افراد، عملکرد و عضویت اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه دردسر بی‌توجهی‌ها به دوش پلیس است، گفت: گروهی برای دستیابی به ثروت و رفاه در چارچوب قوانین و رعایت حقوق دیگران حرکت می‌کنند و گروهی دیگر برای رسیدن به اهداف خود از هیچ‌گونه تلاشی خارج از مقررات دریغ نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌کارگیری مقررات امنیتی از سوی مردم به عنوان اصلی‌ترین عامل در ممانعت از وقوع سرقت‌ها تاثیر‌گذار بوده و برای کاهش آن کشف جرم و دستگیری سارقان موثر است.

صالحی با تاکید بر اینکه تامین امنیت تنها در سایه تعامل مردم، مسئولان و پلیس محقق می‌شود، گفت: مروری بر اقدامات و تلاش‌های کارکنان خدوم انتظامی استان در سال گذشته و سال جاری نشان می‌دهد که تلاش پلیس در زمینه تامین نظم و امنیت و مبارزه با سارقان و زورگیران در سطح استان قابل توجه بوده و رضایت‌مندی مردم موید این مهم است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با جرم و کجروی‌های اجتماعی منوط به شناخت عوامل جرم است، ادامه داد: استان زنجان کماکان رتبه سی و یکم کشور را از نظر وقوع و رتبه پنجم کشور را از نظر کشف سرقت داراست.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان این موفقیت‌ها اظهار کرد: پلیس تمامی توان خود را برای پیشگیری و کشف جرائم به ویژه سرقت و زورگیری به کار بسته است.

وی برگزاری بیش از 4 هزار و 90 کلاس آموزشی در سطح ادارات، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس در پیشگیری از سرقت، تقویت نیروی انسانی کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی، ارائه هشدارهای لازم، هدفمند کردن واحدهای گشتی، پوشش مراکز تجاری با دوربین‌های مدار بسته و پایش تصویری، اجرای بیش از 800 طرح انتظام بخشی به منظور پاکسازی نقاط جرم‌خیز و نظارت بر عملکرد نگهبانان بانک‌ها، شرکت‌ها، سرایداران، فروشگاه‌های بزرگ، پارکینگ‌ها و ... از جمله اقدامات پلیس بوده است.

 

این مسئول اعزام گشت‌های پنهان، آموزش دارندگان احشام، کشف 2 هزار و 977 فقره سرقت، اجرای چند طرح مبارزه با اراذل و اوباش، دستگیری 208 نفر از اراذل و اوباش، کنترل و اخذ 198 تعهد کتبی از اراذل و مخلان نظم و امنیت و ... را از جمله گوشه‌ای از تلاش‌های پلیس در استان زنجان برشمرد.

صالحی افزایش علم و آگاهی عمومی در جامعه از طریق آگاهی بخشی مردم نسبت به جرم و حقوق خود و دیگران و توسعه ارزش‌ها و فضایل اخلاقی را از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری غیر‌کیفری یا اجتماعی دانست و تاکید کرد: پلیس تحرکات همه اراذل و اوباش را رصد کرده و زیر چتر اطلاعاتی خود دارد.

فرمانده انتظامی زنجان اظهار کرد: اینکه استان در زمره امن‌ترین استان‌های کشور قرار گرفته حاصل تعامل و ارتباط خوب مردم با پلیس و همکاری عالی دستگاه‌های دولتی، نظامی، قضایی، امنیتی و صدا و سیما است.

انتهای پیام/2308/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول