اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

کاهش 18 درصدی وقوع سرقت از مغازه در آذربایجان غربی

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته میزان وقوع سرقت در آذربایجان غربی با 18 درصد کاهش همراه است.

کاهش 18 درصدی وقوع سرقت از مغازه در آذربایجان غربی

سرهنگ خسرو گل محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ارومیه، اظهار داشت: اگر بخواهیم در جامعه شاهد توسعه در تمام ابعاد باشیم باید جامعه‌ای خالی از وقوع جرم و جنایت داشته باشیم و این محقق نمی‌شود مگر با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و تا زمانی که نظم و امنیت و پایداری وجود نداشته باشد شاهد رشد و شکوفایی نخواهیم بود.

وی افزود: نظریه‌پردازان امور اجتماعی و کارشناسان معتقدند تنها با مشارکت آحاد مردم در امر تربیت جامعه و کشاندن عموم مردم به سمتی که افراد پلیس خود باشند نیاز به همکاری همه اقشار مردم به ویژه رسانه‌ها است.

گل محمدی افزود: تا وقتی که همه مردم ضرورت عدم وقوع جرم را بر خود لازم ندانند، پیشگیری‌های صورت گرفته از طرف نیروی انتظامی چندان کارساز نخواهد بود، چون پلیس نمی‌تواند همیشه در همه جا حضور داشته باشد و مانع وقوع جرایم شود.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرایم ابعاد مختلفی دارد، از جمله پیشگیری انتظامی، کیفری و مردمی که پلیس علاوه بر پیشگیری انتظامی وظایف دیگری در مورد پیشگیری کیفری دارد.

گل محمدی گفت: اگر پلیس نتواند جرایم صورت گرفته در جامعه را درست و به موقع تشخیص داده و مجرمان را دستگیر کند، دادگستری‌ها نیز نخواهند توانست با مجازات صحیح مجرمان در کاهش وقوع جرم موثر باشند.

وی گفت: پلیس پیشگیری مانند پزشکی است که به بیماران خود دارویی را برای عدم بیماری تجویز می‌کند و این دیگر به عهده خود بیمار است که طبق نسخه پزشک عمل کند یا نه، ما نیز به مردم در راستای عدم ارتکاب جرم توصیه‌هایی می‌کنیم و این مردم هستند که با عمل کردن به این توصیه‌ها می‌توانند در کاهش وقوع جرم موثر باشند.

وی ادامه داد: با نگرش‌های علمی به مسئله جرم شناسی، دستور کار رسانه‌ها در این زمینه و همکاریشان با نیروی انتظامی، سال گذشته شاهد کاهش میانگین وقوع جرم در استان بودیم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته سرقت منزل دو درصد، مغازه 18 درصد، خودرو چهار درصد، جیب‌بری شش درصد، سرقت از جلوی مغازه‌ها پنج درصد کاهش یافته است.

گل محمدی افزود: سرقت از بانک‌های آذربایجان غربی در دو سال گذشته منفی گزارش می‌شود و این نشان از رعایت تمام نکات ایمنی در بانک‌های استان است.

وی گفت: در کنار رشد و توسعه جامعه وقتی شاهد کاهش وقوع جرایم هستیم این نشان از مدیریت صحیح پیشگیری است که با همکاری تأثیرگذار رسانه‌ها و مردم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حوزه کاری پیشگیری در رابطه با جرایمی که در جامعه ایجاد ناامنی کند و در بحث پاسداری از ارزش‌های نظام، دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب، تأمین نظم و امنیت آحاد مردم و ایجاد فضای خالی از تنش در اجتماع است.

گل محمدی با تاکید بر اهمیت رعایت ارزش‌های اخلاقی در جامعه، ادامه داد: بیشترین قربانیان آسیب‌های اجتماعی خانم‌هایی هستند که پوشش مناسبی ندارند و توجهی به آموزهای اخلاقی نمی‌کنند.

انتهای پیام/61001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول