اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طراح مد و لباس در گفت‌وگو با فارس:

عدم نظارت مسئولان عامل سرقت طرح‌های لباس در المپیادهای جهانی است

یک طراح مد و لباس اصفهانی گفت: طراحانی که در المپیادهای جهانی طرح ارائه می‌دهند، به دلیل عدم نظارت اثر آنها به راحتی سرقت می‌شود و هیچ ارگان و انجمنی وجود ندارد که از آنها حمایت کند.

عدم نظارت مسئولان عامل سرقت طرح‌های لباس در المپیادهای جهانی است

مریم آبکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در فعالیت آموزشگاه‌های آزاد تأثیر زیادی دارد، به ویژه فیلم و سریال‌های ساخته شده در چند سال اخیر و فرهنگ آنها را در جامعه نهادینه می‌کنند.

وی افزود: در فیلم و سریال‌های ساخته شده در صدا و سیما خیاطی را شغل افراد ضعیف جامعه معرفی می‌کنند و چهره خیاطان در صدا و سیما به طور معمول افرادی هستند که از کلاس اجتماعی بالایی برخوردار نیست.

طراح مد و لباس ادامه داد: همچنین آرایشگران در صدا و سیما با چهره‌ای جلف گونه و پر از تضادهای اجتماعی معرفی می‌شود، که این امر هم در رکود آموزشگاه‌های آرایشگری تأثیر زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: گرانی پارچه و ابزار کار این حرفه نیز از دیگر دلایل رکود آموزشگاه‌های خیاطی و طراحی لباس است، به طوری که قیمت یک چرخ خیاطی از سال گذشته تاکنون سه برابر شده است.

این طراح مد و لباس اصفهانی گفت: اجناس چینی یکی دیگر از رکود صنف خیاطی و طراحان لباس است که باعث می‌شود، افراد به پوشاک چینی با کیفیت کم اما قیمت مناسب راضی باشند.

وی اضافه کرد: باید میان خیاطی و طراحی لباس تفاوت قائل شد، اما فرهنگ تمایز این دو رشته هنوز جا نیفتاده است و از طراحان حمایتی نمی‌شود و خیاطی که طراحی لباس نمی‌داند، موفق نیست.

آبکار با بیان اینکه طراحان لباس از سوی تولیدگران حمایت نمی‌شوند، زیرا کار آنها هم به دلیل کپی برداری راکد شده اضافه کرد: طراحان مد و لباس سازماندهی نمی‌شوند و طراحان لباس زبده و ماهری وجود دارند که به علت عدم سازماندهی حقشان ضایع می‌شود.

وی ادامه داد: طراحانی که در المپیادهای جهانی طرح ارائه می‌دهند، به دلیل عدم نظارت اثر آنها به راحتی سرقت می‌شود و هیچ ارگان، انجمنی وجود ندارد که از آنها حمایت کند و از حقشان دفاع کند.

انتهای پیام63019/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول