اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان قائمشهر خبر داد

سرقت بالاترین آمار حبس زندانیان قائمشهر

دادستان عمومی و انقلاب قائمشهر گفت: انواع سرقت مهم‌ترین عامل حبس زندانیان در زندان قائمشهر است.

سرقت بالاترین آمار حبس زندانیان قائمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، حسین عشقی بعدازظهر امروز در جلسه انجمن حمایت از زندانیان قائمشهر با اعلام گزارش عملکرد انجمن در سال‌‌های 90 و 91 اظهار داشت: جمع درآمد انجمن در سال 90 به میزان 585 میلیون و 505 هزار ریال و در سال 91 نیز 851 میلیون و 277 هزار و 500 ریال گزارش شده است.

وی مجموع هزینه‌کرد توسط انجمن را در سال 90، 385 میلیون و 362 هزار ریال و سال 91 را 639 میلیون و 235 هزار ریال ذکر کرد و افزود: مانده حساب انجمن در سال جاری 489 میلیون و 613 هزار ریال است.

عشقی با اشاره به اقدامات انجمن که با استفاده از کمک خیران، حمایت‌های افراد نوع‌دوست، کمک مددکاران زندان و نیز ستاد دیه برای آزادی زندانیان غیر عمدی، مالی و دیه تلاش می‌کنند، اذعان داشت: اداره زندان شهرستان قائمشهر، زندانیان پنج شهرستان سوادکوه، سیمرغ،جویبار و سیمرغ را در خود جای داده است و هم‌اکنون 755 زندانی از این پنج شهرستان در قائمشهر نگهداری می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قائمشهر بیان داشت: از این تعداد زندانی 44 نفر زن و 711 نفر مرد هستند و همچنین 210 نفر متهم تحت قرار و 545 نفر نیز محکومیت قطعی دارند.

وی سهم قائمشهر را از این 755 تعداد زندانی، 545 نفر اعلام کرد و افزود: 72 درصد از زندانیان را قائمشهر به خود اختصاص داده است.

عشقی تعداد زندانیان جویبار را 102 نفر با 13 درصد، سوادکوه 56 نفر با 7.5 درصد،سیمرغ و سوادکوه شمالی هر کدام 26 نفر اعلام کرد.

این مسئول همچنین با اعلام آمار نوع و میزان جرایم زندانیان این پنج شهرستان، بیشترین عامل حبس زندانیان را انواع سرقت اعلام کرد و افزود: سرقت با حدود 34 درصد رتبه نخست زندانیان را با 254 نفر داراست.

عشقی رتبه‌های بعدی جرائم زندانیان را مواد مخدر، محکومیت مالی، مشروبات الکلی، آدم‌ربایی، قتل، فساد و فحشا، تجاوز به عنف، خیانت در امانت و چک بی‌محل اعلام کرد.

وی همچنین بیان کرد: وضعیت زندان شهرستان در حال حاضر، نسبت به سال 90 پیشرفت داشته است.

دادستان قائمشهر در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد مددجویانی و زندانیانی که در آغاز احداث برای زندان قائمشهر در نظر گرفته شد 200 نفر بود ولی در حال حاضر تعداد زندانیان به 755 نفر رسید که با توجه به کمبود فضا از نمازخانه به عنوان آسایشگاه استفاده شد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه تشویق و ترغیب زندانیان به فعالیت‌های فرهنگی در نمازخانه زندان انجام می‌شود، احداث مجتمع فرهنگی شامل نمازخانه و کلاس‌های فنی و حرفه‌ای الزامی است.

عشقی در پایان تاکید کرد: ادامه احداث ساختمان مجتمع فرهنگی نیازمند کمک خیران است.

انتهای پیام/86008/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول