اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیر کمیته ‌تویسرکان اعلام کرد

جمع‌آوری 6 میلیارد ریال زکات در تویسرکان

مدیر کمیته امام خمینی تویسرکان از جمع‌آوری 5 میلیارد و 797 میلیون و 383 هزار و 430 ریال زکات در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 6 میلیارد ریال زکات در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، تیمور کرمی‌مقدم عصر امروز در جلسه ستاد احیای زکات تویسرکان با اشاره به اینکه پرداخت زکات نقش کلیدی در کاهش محرومیت دارد، افزود: پرداخت زکات خیر دنیا و آخرت برای زکات‌دهنده به ارمغان می‌آورد و به زندگی او آرامش می‌بخشد.

وی اظهار داشت: پرداخت زکات توسط مردم مال را افزایش و به آن برکت می‌دهد و همچنین اقتصاد کشور را پویا و یاری می‌کند.

کرمی‌مقدم در ادامه در خصوص فعالیت سال 91 ستاد زکات شهرستان تویسرکان، خاطر نشان کرد: در سال گذشته جلسات زیادی با دهیاران، شوراها، کشاورزان، به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم، دیوار‌نویسی و برنامه‌های تبلیغاتی دیگر در خصوص زکات به صورت مستمر برگزار شد.

وی تبلیغات چهره به چهره با عاملان زکات را یکی دیگر از برنامه اجرایی اعلام کرد و گفت: 65 نفر عامل زکات دارای حکم ابلاغی از سوی ستاد در سطح روستاهای شهرستان برای تبیین و ترویج این مهم فعالیت دارند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان تعداد روستاهای این شهرستان را 103 روستا عنوان و افزود: از مجموع روستاهای تویسرکان 65 روستا قابلیت پرداخت زکات دارند که از این تعداد 35 روستا پرداخت‌کننده زکات هستند.

وی اضافه کرد: هفت نفر روحانی در راستای تبلیغ و معرفی این فریضه الهی در سطح روستاهای شهرستان با ستاد همکاری می‌کنند.

کرمی‌مقدم تعداد پروژه‌های اجرایی شده از زکات جمع‌آوری شده را 20 مورد اعلام کرد و افزود: در سال گذشته  یک غسالخانه، 9 باب حسینیه، هفت باب مسجد، یک پل ارتباطی، یک باب فاطمیه، یک مورد آسفالت خیابان با صرف هزینه‌ای 5 میلیارد و 510 میلیون ریال از زکات پرداختی از سوی مردم ساخته شد.

وی در ادامه در تشریح عملکرد فعالیت‌های امر زکات در شهرستان گفت: ستاد احیای زکات  تویسرکان از سال 84 فعالیت خود را با جمع‌آوری 83 میلیون 8 هزار و 700 ریال آغاز به کار کرد.

مدیر کمیته ‌امداد امام خمینی تویسرکان ابراز کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همت همه آحاد مردم و همکاری و همگرایی خوب ائمه جمعه، مبلغان، عاملان و فعالان نهاد امداد در سال گذشته 5 میلیارد و 797 میلیون و 383 هزار و 430 ریال در شهرستان تویسرکان جمع‌آوری شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدواریم در سال حماسه سیاسی و اقتصادی با یک حرکت منسجم و نگاهی جهادی در راستای نهادینه کردن سنت‌‌ حسنه زکات همه تلاشی وافر داشته باشیم.

انتهای پیام/89010/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول