اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات آذربایجان غربی خبر داد

طرح تشکیل ستاد زکات روستایی در آذربایجان‌غربی

رئیس ستاد زکات آذربایجان‌غربی گفت: برای اثرگذاری بیشتر امر تبلیغ و ساماندهی بهتر آن، در نظر داریم ستاد زکات روستایی در آذربایجان‌غربی تشکیل دهیم.

طرح تشکیل ستاد زکات روستایی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام جابر شوقی امروز در جلسه ستاد زکات آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در نظر داریم برای ساماندهی بهتر امور تبلیغی زکات در استان، "ستاد زکات روستایی" در روستاهای استان تشکیل دهیم.

وی به تشریح دلایل توجه بیشتر در امر زکات استان آذربایجان‌غربی پرداخت و افزود: ظرفیت‌سنجی زکات بالقوه استان خصوصا در سه مقوله گندم، جو و کشمش نیاز به ترویج بیشتر این امر در این استان را نشان می دهد.

شوقی با اعلام اعزام 112 روحانی قراردادی تبلیغی به روستاهای استان، به تعویق افتادن تشویقی های این افراد اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است درصدی از سهم بودجه استانی به زکات و عاملان آن اختصاص یابد که مرحمی بر زحمات آنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون همواره یک عامل و مروج زکات در هر یک از روستاهای استان داشته‌ایم ولی به دلایل مختلف اثرگذاری لازمه و مورد انتظار را شاهد نبودیم، به طوری که زکات‌های پرداختی حاکی از این است که تنها قسمتی از زکات دریافت شده است که این خود نیازمند ترویج بهتر و احیای هرچه بیشتر آن است.

شوقی در این راستا به ضرورت تشکیل ستاد زکات روستایی در روستاها پرداخت و افزود: با ابلاغ این طرح، هر سال دو جلسه قبل و بعد از برداشت محصول در روستاها خواهیم داشت که با تشکیل مجمعی 10نفری، متشکل از روحانی، عضوی از شوراها،هیئت امنا، دهیار، ریش سفید، مسئول مرکز خرید، مدیر مدرسه و... امر تبلیغ و احیای زکات به طور جدی‌تر و اثرگذارتر در روستاها دنبال شود.

وی بدین منظور و برای انجام اقدامات فرهنگی آگاه‌سازی حاشیه این ستاد، از جمله نصب تابلوهای ستاد و بنرهایی حاوی عکس اعضای مجمع در روستاها به منظور شناسانده شدن بهتر این اعضا به اهالی روستاها، درخواست اختصاص حدود 360 میلیون تومان برای پیاده سازی این طرح در یک هزار روستای آذربایجان غربی را به استاندار ارائه کرد.

انتهای پیام/61001/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول