اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

8.3 میلیارد تومان زکات در کردستان جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان گفت: در سال گذشته 8 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

8.3 میلیارد تومان زکات در کردستان جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد در جمع خبرنگاران سنندج اظهار کرد: استان کردستان در زمره استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت زکات قرار دارد تا جایی که هر ساله نسبت به سال قبل آن رشد قابل‌توجهی می‌یابد.

وی تصریح کرد: سال گذشته 8 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در استان کردستان جمع‌آوری شد و یک میلیارد و 700 میلیون تومان نیز از مرکز دریافت کردیم که تمامی آن در استان کردستان هزینه می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، یک ریال از کمک‌های مردمی در قالب صندوق صدقات، خیران و یا زکات به مناطق دیگری نمی‌رود؛ بلکه تمامی آنها در داخل استان هزینه خواهد شد.

موسی‌نژاد در ادامه به روند خودکفا کردن خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد استان اشاره و تصریح کرد: سیاست ما این نیست که خانوارها را به سمت دریافت کمک‌های بلاعوض سوق دهیم، بلکه با خودکفاکردن آنها زمینه‌ای فراهم می‌کنیم که منبع درآمد پایداری برای تأمین معیشت خانواده خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خانوارهایی که خودکفا می‌شوند، میانگین آنها در سال 7 میلیون و 500 هزار تومان است و مستمری ماهانه آنان قطع می‌شود، چراکه رویکرد ما خارج کردن خانوارها از زیرپوشش امداد با توانمند کردن آنان است.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد کشور نیز گفت: اعتبارات مسکن محرومان از منابع دولتی، کمک‌های خیران و منابع اختصاصی امداد تأمین می‌شود.

قادر صمدی خاطرنشان کرد: در گذشته 80 درصد مسکن در روستاها و در قالب طرح‌های بهسازی احداث می‌شد، اما امسال 65 درصد احداث واحدهای مسکن مددجویی در روستاها و 35 درصد در شهرها برنامه‌ریزی شده است.

وی در پایان اذعان داشت: یک هزار و 500 واحد در زلزله آذربایجان شرقی و تعدادی نیز در زلزله بوشهر توسط کمیته امداد بهسازی و احداث شد.

انتهای پیام/79002/30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول