اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته

کشاورزان تفرش 754 میلیون ریال زکات پرداخت کردند

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفرش گفت: کشاورزان این شهرستان طی سال گذشته بالغ بر 754 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

کشاورزان تفرش 754 میلیون ریال زکات پرداخت کردند

قاسم مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: زکات یک واجب مالی و عبادی است و بر زکات‎ دهنده واجب است که آن‎ را پرداخت کند.

وی ادامه داد: کشاورزان این شهرستان با علم به این موضوع طی سال گذشته اقدام به پرداخت 754 میلیون ریال زکات کردند که این میزان در امر ساخت مسجد، حسینیه و سایر پروژه‌های عمرانی در روستاهای جمع‌آوری شده هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفرش با تأکید بر اینکه زکات دومین نشانه مسلمانی بعد از اقامه نماز و حکم الهی است، گفت: همانطور که در دین مبین اسلام آمده است، پرداخت زکات افزایش رزق و روزی و برکت محصولات را به دنبال داشته و موجب رفع نیاز نیازمندان، رفع مشکل ایتام و جاری ساختن سنت‎های حسنه و خیر در جامعه اسلامی می‌شود.

مقدم با بیان اینکه روحانیون و مبلغان نقش به‌سزایی در ترویج و توسعه فرهنگ انفاق و پرداخت زکات و صدقه دارند، گفت: روحانیون و مبلغان باید از ظرفیت‎های تبلیغی خود برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه نهایت بهره را ببرند.

وی افزود: پرداخت زکات آرامش درونی به زکات دهنده می‌دهد و ذخیره‌ای برای آخرت وی است و از اجر معنوی بالایی نیز برخوردار است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفرش گفت: با پرداخت زکات اگر چه در ظاهر از مال زکات دهنده کسر می‌شود اما در اصل موجب برکت اموال وی خواهد شد.

انتهای پیام/87004/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول