اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نکا خبر داد

جمع‌آوری بیش از 9 میلیارد ریال زکات در نکا

مدیر کمیته امداد نکا از جمع‌آوری 9 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات مردم این شهرستان در سال گذشته و کسب رتبه اول استان مازندران در این بخش خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 9 میلیارد ریال زکات در نکا

سیدموسی عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: زکات فریضه مهم و واجبی است که در اسلام به آن سفارش فراوان شده است و همه ما باید در احیای این امر مهم کمک و تلاش کنیم.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان نکا رتبه نخست استان مازندران را در جمع‌آوری زکات مستحبی و واجب دارد که امیدواریم این مسئله در سال‌جاری نیز برای این شهرستان محقق شود.

عمادی با اشاره به اینکه از خرداد با فصل برداشت محصولات، با استقرار در شرکت تعاونی جمع‌آوری زکات واجب گندم و جو  آغاز می شود، ابراز داشت:  طرح جمع‌آوری زکات مستحبی سال گذشته برای مرکبات انجام شد و امسال نیز این طرح در قالب هر محصول زراعی در دستور کار ما قرار دارد.

مدیر کمیته امداد نکا با اعلام اینکه در سال گذشته شش تن مرکبات در بخش مرکزی نکا به عنوان زکات مستحبی جمع‌آوری شد، تصریح کرد: در سال 90 یک تن بوده است و  در این راستا باغدارانی نیز نهال یا درخت خود را با آرم‌دار کردن در اختیار کمیته امداد برای زکات قرار دادند.

عمادی بیان داشت: با توجه به پیش رو داشتن ماه رمضان و فضای موجود، امیدواریم از حضور روحانیون در فضای مساجد برای بیان چگونگی پرداخت زکات و نهادینه کردن این امر مهم و واجب الهی  و ترویج آن در جامعه، کارهای اساسی صورت گیرد.

وی همچنین از همه دهیاران و اعضا شوراهای اسلامی خواست که با این نهاد کنند.

مدیر کمیته امداد نکا اظهار کرد: جلب و توسعه مشارکت‌های عمومی و استفاده از توان فکری منتخبان مردم در روستاها در راستای احیاء سنت حسنه زکات بسیار موثر است.

وی در ادامه از دهیاران خواست تا با ستاد احیای زکات و کمیته امداد شهرستان نکا در امر جمع‌آوری زکات و تبلیغات فرهنگی در روستاها تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/86002/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول