اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

5 میلیارد تومان زکات در استان یزد جمع‌‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد از جمع‌‌آوری بیش از 5 میلیارد تومان زکات در استان یزد طی سال گذشته خبر داد.

5 میلیارد تومان زکات در استان یزد جمع‌‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد اکبری در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان یزد با حضور رئیس ستاد احیای زکات کشور با اشاره به نقش تبلیغ و اطلاع‌رسانی روحانیت در مسجد و نمازهای جماعت، اظهار داشت: تبلیغ و آگاه‌سازی روحانیت در منابر مساجد، سبب شد تا میزان پرداخت زکات مردم در یزد افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی افزود: بیش از 5 میلیارد تومان زکات در استان یزد جمع‌آوری شده است و این رقم در کشور بسیار قابل توجه است و البته جای تأمل و امیدواری دارد.

اکبری عنوان کرد: استان یزد در زمینه پرداخت و جمع‌آوری زکات در کل کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است؛ همچنین در زمینه مشارکت خیرین و مشارکت مردمی در حوزه محرومیت‌زدایی، حائز رتبه نخست در کشور است.

این مسئول، نقش روحانیت را در احیای زکات در استان یزد بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: مردم یزد، مردمی متدین و دیندار هستند و نسبت به ادای فرایض دینی احساس مسئولیت بسیاری دارند، اما عده زیادی از آنها از احکام زکات و اهمیت آن در دین مبین اسلام بی‌اطلاع یا کم‌اطلاع بودند.

اکبری خاطرنشان کرد: خوشبختانه روحانیت با حضور به موقع در صحنه و آگاهی‌بخشی به مردم، زکات را در استان یزد احیا کرد و امروز یزد جایگاه دوم را در زمینه جمع‌آوری زکات در کشور دارد.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری زکات از سال 83 در استان یزد خاطرنشان کرد: از سال 83 که این طرح در استان اجرا شد، با کمک خیران 300 پروژه از محل زکات استان عملیاتی شد و با توجه به غنای مردم استان، طرح جدید شجره طیبه در این نهاد در حال اجراست.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد عنوان کرد: طرح مسجد محوری، مدرسه محوری و صنف محوری در کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد برای ریشه کنی فقر در حال تدوین است که در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

به گزارش فارس، در این گردهمایی که با هدف آگاهی بخشی و ارتقاء سطح آگاهی روحانیت در زمینه تبلیغات دینی و سیاسی برگزار شد، بیش از هزار مبلغ، مبلغه، روحانی و ائمه جماعت استان یزد حضور داشتند.

انتهای پیام/2464/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول