اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات تاکید کرد

احیای حیثیت مسلمانان با پیاده‌سازی درست زکات

رئیس ستاد زکات گفت: پیاده‌سازی درست زکات می‌تواند حیثیت مسلمانان را احیا کند.

احیای حیثیت مسلمانان با پیاده‌سازی درست زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسن عالمی امروز در جلسه شورای زکات استان که در سالن جلسات حوزه استاندارد برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه پر فیض رجب، به تبیین اهمیت موضوع زکات پرداخت و اظهار داشت: زکات در قرآن هم‌سنگ با نماز آورده شده و فراوان نسبت به آن تاکید شده است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در اسلام، آن را شرط قبولی سایر اعمال عنوان کرد و ادامه داد: با تدبر در آیات قرآنی شاهد ذکر زکات در کنار فریضه نماز در غالب موارد و آیات هستیم که این خود نشانگر اهمیت مسئله زکات در دین مبین اسلام است.

عالمی ادامه داد: تمام هم و غممان باید قرب الهی باشد که در این میان نقش مسئولان کشوری و سردمداران نظام، به عنوان بدنه اصلی نظام اسلامی حائز اهمیت است چرا که هدف از شکل گیری حکومت، رسالت و امامت نزدیک کردن مردم به خداوند است.

وی به قدرت زکات در پر کردن خلاها و شکاف‌های ایجاد شده در جامعه اشاره کرد و افزود: هر گاه فردی از بدنه جامعه عقب بیافتد، زکات وارد عمل می‌‌شود که با تامین وی، جامانده را به جمع می‌رساند و این حقیقت وجودی زکات است که اگر به نحو درست هدایت شود، قادر به فقرزدایی از بدنه جامعه خواهد بود.

عالمی با اشاره به گستره وسیع زکات مستحبی و ظرفیت بالقوه آن در کشورمان، اعلام کرد: لازم است در این زمینه هم اقدامات موثری صورت پذیرد.

وی به بحث‌های فقهی زکات در میان شیعه و سنی پرداخت و اذعان داشت: اهمیت بحث زکات در میان اهل تسنن نه تنها از شیعه کمتر نیست، چه بسا در میان اهل تسنن بیشتر به این موضوع و وجوب آن پرداخته شده است.

عالمی اظهار داشت: زکات دومین فریضه دینی مسلمانان است و طرح و پیاده سازی درست آن می‌تواند حیثیت مسلمانان را احیا کرده، اهمیت آن در جامعه اسلامیمان را به پیروان سایر ادیان به نمایش بگذارد.

وی در خاتمه از اقدامات و پیگیری‌های مستمر استاندار و سایر مسئولان استانی در احیای این فرهنگ در استان قدردانی و به نقش مهم خبرنگاران در تبلیغ و ترویج و انعکاس چنین اخباری اشاره کرد.

انتهای پیام/61001/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول