اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ زکات در جامعه امری ضروری است

فرماندار نهبندان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ زکات در جامعه امری ضروری است گفت: روحانیت بحث زکات را با ظرافت خاصی دنبال و برای مردم تبیین کنند.

فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ زکات در جامعه امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان، محمدمهدی عظیمی در جلسه ستاد زکات شهرستان نهبندان اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ زکات در جامعه امری ضروری است.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت، فرهنگیان و مسئولان باید با استفاده از خرد جمعی و با تلاشی مضاعف در زمینه نهادینه کردن فریضه زکات به عنوان واجب دینی اهتمام ورزند.

فرهنگ زکات باید نهادینه شود

فرماندار نهبندان لسان و بیان روحانیان را برای ترویج فرهنگ زکات بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید روحانیت بحث زکات را با ظرافت خاصی دنبال و برای مردم تبیین کنند.                                                                  

وی عدم پرداخت زکات را در بسیاری از اوقات به دلیل آگاه نبودن مردم از مزایا و اثرات آن عنوان کرد و افزود: با تبیین درست فرهنگ زکات و معرفی آثار و پیامدهای مثبت و مخرب پرداخت و عدم پرداخت زکات می‌توان این فرهنگ را نهادینه کرد.

عظیمی اذعان داشت: نهادینه شدن فرهنگ زکات مستلزم زمان زیادی است و در این زمینه باید تمامی برنامه‌ها را بر روی محور فرهنگی و اجرایی کردن مبانی زکات معطوف کنیم.                                                         

وی ادامه داد: فریضه واجب زکات هم‌اکنون رو به فراموشی می‌رود و باید تلاش و برنامه‌سازی شود تا این فریضه واجب از مهجوریت خارج شود.

امام جمعه نهبندان هم در این جلسه گفت: پرداخت زکات به منزله بیمه شدن کشاورزان و اموال آنان است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی متذکر شد: در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فریضه واجب زکات رسانه وظیفه سنگینی عهده‌دار است و باید در بحث ترویج و فرهنگ‌سازی این فریضه دینی اهتمام بیشتری ورزند.

پرداخت 250 میلیون ریالی زکات از سوی مردم نهبندان                                                                                                                                               رئیس کمیته امداد نهبندان هم گفت: مردم متدین شهرستان نهبندان با وجود خشکسالی‌های چندین ساله در این منطقه، خود را موظف دانستند تا زکات پرداخت کنند.

علی قریب متذکر شد: مردم این شهرستان در سال گذشته مبلغ 250 میلیون ریال زکات پرداخت کردند همچنین مشارکت‌های مردمی کمیته امداد این شهرستان در سال گذشته نسبت به سال 90 از 63 درصد افزایش برخوردار بوده است.

انتهای پیام/69017/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول