اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

فضای بیمارستان فاطمی اردبیل در شأن بیماران اصلاح و ارتقا می‌یابد

استاندار اردبیل گفت: فضای بیمارستان فاطمی اردبیل با قدمت و سابقه طولانی متناسب با وضعیت بیماران اصلاح و ارتقا می‌یابد.

فضای بیمارستان فاطمی اردبیل در شأن بیماران اصلاح و ارتقا می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جریان بازدید از مراحل مختلف بیمارستان فاطمی اردبیل اظهار داشت: ارائه خدماتی که امروز در مراکز بیمارستانی و درمانگاهی ما با تلاش و جدیت پرسنل زحمتکش انجام می‌شود، بسیار مطلوب و متناسب با درخواست‌های مردم است، اما همچنان باید شاخص‌های سلامت ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: تاریخی بودن ساختمان بیمارستان دکتر فاطمی اردبیل مانع بازسازی و بهسازی آن نمی‌شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: می‌توان با رعایت ضوابط و آیین‌نامه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساختمان فعلی را با ضریب استحکام بالایی بهسازی کرد.

این مسئول اضافه کرد: انتظار به حق اغلب بیماران بستری در این مرکز این است که فضای بیمارستان فاطمی به گونه‌ای اصلاح و ارتقا یابد که موجب رفاه حال و آرامش روانی آنان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود فضای درمانی در منطقه بیان کرد: نیاز به رفع این کمبودها ضرورت احیا و مناسب‌سازی این مجموعه را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل یادآور شد: ما باید در این خصوص به گونه‌ای عمل کنیم که هم معماری تاریخی بنا حفظ و هم ضریب ایمنی و وضع چیدمان داخلی آن ارتقا یابد.

نیکزاد با بیان اینکه در حال حاضر این مجموعه هم مزایا و هم معایبی دارد ادامه داد: واقع شدن در مرکز شهر که دسترسی بیماران را به آن آسان ساخته از جمله مزیت‌ها و پرترافیک بودن این منطقه از جمله عیوب موجود است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان گفت: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان و نیز کارشناسان میراث فرهنگی به طور جداگانه و با دید تخصصی حوزه کاری خود باید وضعیت ایده‌آل مجموعه را بررسی تا براساس آن مناسب‌ترین تصمیم درباره این بنای تاریخی که نمودی از هویت ایرانی و اسلامی ماست اتخاذ شود.

در این بازدید، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی هم نظرات کارشناسی خود برای حل مشکلات موجود در این زمینه را به استاندار ارائه کرد.

فرهاد پورفرضی افزود: بیمارستان دکتر فاطمی اردبیل هم‌اینک 80 تخت فعال دارد و نسبت به تأمین برخی از امکانات و تجهیزات مورد نیاز اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه این بیمارستان می‌تواند به موزه حوزه بهداشت و درمان تبدیل شود، تصریح کرد: البته ما در حال حاضر از این بیمارستان بهره‌برداری لازم را انجام می‌دهیم و انتظار داریم در این زمینه همچنان دستگاه‌های ذیربط دست ما را بگیرند و اجازه دهند تا اجرایی شدن بیمارستان معوض از ظرفیت بیمارستان فاطمی در حوزه بهداشت و درمان و بستری شدن بیماران استفاده کنیم.

انتهای پیام/62005/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول