اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز خبر داد

آماده‌باش 6 بیمارستان در سالگرد ارتحال امام خمینی

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: برای خدمات‌رسانی به زائران حرم مطهر امام خمینی در روزهای 14 و 15 خرداد، 6 بیمارستان در این استان در آماده‌باش کامل خواهند بود.

آماده‌باش 6 بیمارستان در سالگرد ارتحال امام خمینی

کورش سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و اینکه پل ارتباطی با چند استان شمالی و غربی محورهای مواصلاتی اصلی دارد که مردم برای رسیدن به تهران و یا خارج شدن از این استان از محورهای فوق مانند آزادراه تهران - کرج استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: هر ساله در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد سالرزو قیام خونین ملت ایران و همچنین رحلت ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب مراسم‌های مذهبی و عزاداری ویژه‌ای در حرم مطهر امام خمینی برگزار می‌شود و میلیون‌ها نفر از عاشقان ولایت از اقصی نقاط کشور در این مراسم حضور دارند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان البرز، بخش مهمی از زائران حرم امام خمینی از این استان برای رسیدن به حرم استفاده می‌کنند و این زائران در قالب کاروان‌های چند صد نفره و حتی افرادی خود را از طریق استان البرز به حرم مطهر رسانده و از همین مسیرها به استان‌های مبدا باز می‌گردند.

* استقرار نیروها و تجهیزات مرکز فوریت‌های پزشکی در محورهای استان البرز

سلیمی در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای تامین سلامت زائران حرم مطهر امام خمینی در استان البرز اندیشیده شده است؟ گفت: با توجه به اینکه از چند روز قبل برگزاری مراسم عزاداری 14 و 15 خرداد تا حداقل سه روز بعد از این مراسم زائران حرم امام از جاده‌ها و بزرگراه‌های استان تردد می‌کنند، برنامه‌ویژه‌ای از سوی مرکز فوریت‌های پزشکی البرز برای تامین سلامت این عزیزان اندیشیده شده است.

وی بیان داشت: در گام نخست طی روزهای 11 تا 17 خرداد نیروهای امدادی این مرکز با تجهیزات پزشکی مناسب در محورهای اصلی استان البرز مستقر شده و آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

سلیمی ادامه داد: از سوی دیگر 6 بیمارستان در این استان طی این روزها به صورت آماده‌باش بوده و در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای برای خدمات‌رسانی به زائران این افراد به بیمارستان‌های فوق فرستاده خواهند شد.

به گفته وی، بیمارستان‌های قائم، باهنر، رجایی، شریعتی، مدنی و امام خمینی مراکزی هستند که در روزهای 14 و 15 خرداد در آماده‌باش کامل بوده و در صورت کوچک‌ترین اتفاقی، آماده خدمات‌رسانی به زائران حرم امام هستند.

سلیمی در پایان تاکید کرد: هدف اصلی مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز تامین سلامت زائران حرم امام و شرکت کنندگان در مراسم 14 و 15 خرداد است و امیدواریم امسال نیز همچون ادوار گذشته عزاداران در زمان تردد در محورهای اصلی استان البرز هیچ مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/2302/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول